Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2595 besök totalt |
I MINI kan man se hastigheten i varvräknaren (som sitter på rattstången) Men annars sa ja väl inte att man BARA skulle kunna se navigatorn som heads-up? På samma sätt som att hastigheten kan ses i varvräknaren, skulle man kunna se den i heads-up, o ändå ha kvar den "riktiga" mätaren i mitten. Håller dock med om att placering i mitten ÄR av ondo. Men en MINI ska ha grejjerna på "rätt" ställe. Tänk en 911 med nyckeln på HÖGER sida ![]() Sedan är det inte så att jag VILL ha navigation i blickfånget, men jag har den hellre där än i mitten. Egentligen fattar jag inte vitsen med det i en sportbil. ![]() Sportbil ska ha varvräknare lätt synligt, resten kan ju kvitta ![]() o det är ju precis det som MINI'n har Jag gillar MINI för den är lite som orginalet - liten/lätt/kul TÄNK on man kunde köpa en ny Porsche som var som en 70-talare = just små/lätta/KUL o ingen ONÖDIG UTRUSTNING! ![]() Eller en SAAB som är som en gammal trepip var på 60-talet ![]() _________________ Jan Å |
||||||
[quote="Sportbilsentusiasten"]
Det är där vi är olika, du verkar anse att Coopern är en sportbil, jag anser att den är en bruksbil med lite roligare köregenskaper. Jag tillhör dom som anser att en sportbil har 2 dörrar och 2 stolar och är totalt opraktisk. ![]() Men eftersom det verkar finnas möjlighet numera att få hastighetsmätaren vettigt placerad så är jag tydligen inte den nede med det önskemålet. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
[quote="bobo"]
Jag har bara två stolar i min MINI, är det en opraktisk sportbil då? ![]() |
||||||
[quote="Johan Wagréus"]
Hmm du får ju större lastutrymme antar jag så då borde den bli mer praktisk... ![]() _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Du har rätt, Coopern är ingen sportbil (driver på fel hjul) - men att en sportbil ska ha 2 stolar är väl att dra det lite långt ![]() Då utersluter det ju 911 o McLaren F1 (4 resp 3 säten)... Att en sportbil inte skulle få vara praktisk är väl också konstigt. För mig är en sportbil KUL att köra (=bakhjulsdriven, känslig styrning, reaktionssnabb, låter "gött" i motorn samt har känsla). Denna focus på föraren KAN innebära brist på praktiskhet, men om den är praktisk o har 4 säten är ju bara bra så länge det inte HÄMMAR körupplevelsen. MINI'n är GRYMT kul trots framhjulsdrift o den är FAKTISKT mycket roligare att köra än många sk "sportbilar" ...men tänk om den var bakhjulsdriven ![]() Det är faktiskt det enda skälet till att jag inte har köpt en! Känns lite "fel" i kurvor/utgången från kurvan med framhjulsdrift ![]() Problemet är dock att bakhjulsdrivna alternativ som tilltalar mig (=911) är så m dyrare. _________________ Jan Å |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2595 besök totalt |