| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW Alpina B8 4,6 Coupe V8
|
4261 besök totalt |
|
Hittade denna läckra och mycket fina bil hos AftenBil i Åkersberga. www.aftenbil.se/Bilar/Beg_bilar. Vilket läckert projekt eller bara gasa som den är.
Tidigare ägaren är bilmek och hållt bilen i toppskick, läs all spec som finns.
M3 grejer, nya bromsar, riktig diff, 333 hk. Endast 124,800:-
_________________ Jonas Haag |
||||
|
Re: SÄLJES: BMW Alpina B8 4,6 Coupe V8
Fungerande länk: http://access.bytbil.com/lundenakers Jag blir inte klok på inlägget, är det din bil eller har du firman? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Fan vad synd på en från början fin/ovanlig bil!
Har varit sugen på att åka å kika på den vid ett flertalet tillfällen men inser att det blir för mycket arbete/pengar att återställa den till sådant skick att man kan med att nyttja den
Bara att hoppas att det kommer en entusiast som kan snygga till den! OBS! Detta är min personliga åsikt, finns säkert folk som gillar att ha döskallar högt och lågt samt stylinglampor/dimljus som ser ut som kriget. _________________ Stefan Rydén |
||||
|
Re:
+1 synd att den är förstörd, annars underbar bil! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Annars vet jag en fin originalbil till salu!
_________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Re:
Jodå, den fick till och med gula blinkers när jag köpte den! Du vet om att jag har sänkt priset på den?
||||
|
Re:
Känner mig inte alls träffad! Chassiet byter man tillbaka på ca 2 timmar när man har felfria original delar kvar! Lite svårare med lacken!
||||
|
Är det någon som vet hur man plockar fram utrustningslistor för Alpinor?
När jag slår på chassinumret i BMW Vin får jag träff på en 540. Misstänker att de är tilldelade ett "extra" chassinummer? Abbe kanske vet? Funderar ändå på att kanske försöka förbarma mig över denna och snygga till den med ny lack samt byte av lampor mm. Detta enbart om säljaren är öppen för prisreducering! Vad skulle kunna vara lämpligt att bjuda som bilen står nu? Lär väl knappast stå folk i kö för att få köpa den? Men skulle vilja kolla upp bilen lite för att se om det kan vara "värt" att kika vidare på den. Mvh Stefan Rydén _________________ Stefan Rydén |
||||
|
Re:
Alpinor är svårt att få fram rätt utrustning för, med Alpina chassinumret får man inte fram något, men man kan få fram listan med BMW chassinumret! Vad den aktuella bilen är värd är svårt och säga, det senaste som sålts, om jag inte mins fel har sålts kring 150 tusen +/- 10000:- (samtliga rullat längre än min ). Det är större sug för dessa bilar i Tyskland, märkte det när jag hade min ute på mobile, i SV är det överlag dåligt sug på bilar med stora motorer och ännu värre med dessa special bilar! Lyckats jag hitta en vettig garage så vet jag inte riktigt om jag säljer min, jag bestämmer mig till våren hur jag gör.
Hör gärna av dig till mig om säljaren vill prata om priset och hur mycket han vill släppa den för! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Re:
Absolut, ingen utpekad mer än någon annan.. åsyftar mer konceptet att hylla orginalbilar och sen ändå uppgradera.. är själv sån :-) |
||||
![]() |
SÄLJES
|
4261 besök totalt |