Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1481 besök totalt |
Räkning från Ringen, vad göra?
En oljeslang gick av när vi var på Ringen under allmän åkning på banan. Nu har jag fått två räkningar på allvarlig tyska med en specad summa på ca 10.000:- från banorganisationen. Någon som har erfarenhet av detta och vad som kan tänkas hända om jag inte betalar? _________________ Joachim Qvarnström |
||
Tycker det är väldigt allvarligt när olja läcker ut på banan under allmän körning. Det kan bidra till obehagliga olyckor. Börja med att kontakta avsändaren, ni kanske kan komma fram till en överenskommelse. Vill du köra på ringen igen så kanske det är värt mödan.
( Är det exempelvis sanering de vill ha ersättning för?? ) Mycket häftig bil förresten! ![]() ![]() Lycka till! _________________ mvh Philip Lundh |
||
Jag tycker oxå det är allvarligt när en oljeslang går av men nu var det ju inte riktigt det frågan gällde. Och ja, det gäller sanering, avstägning av banan, mm. _________________ Joachim Qvarnström |
||
Usch...det var ingen rolig hitoria........och det kan ju hända vem som helst.
En sådan räkning kan ju knäcka hela semesterkassan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
att ta ansvar för det man orsakat hör ju till vanlig hyfs och moral.
låt säga att du kör av och skrotar din bil pga att ngn spillt olja som förblivit osanerad pga resursbrist. det vore väl inte helt skoj eller??. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Det står ju i de finstilta reglerna att man är skyldig att ersätta eventuella skador som man orsakat på banan. De har även någon avgift per meter räcke som man kvaddar...
Har man gett sig in i leken, så får man leken tåla... |
||
Joackim, jag tror att om du inte tar och pratar med dem kommer du säkerligen att bli avvisad nästa gång du kommer dit och kanske bli tvungen å betala på plats... tyvärr. din bil är ju inte anonym direkt...
Visste du om att slangen hadde gått av eller såg du det när du kom till depå? jag menar bara att då är det ju en olyckshändelse. Eller visste du om det och fortsatte å köra? då kan det bli knepigt.... Jag körde ju av i swedenkorset förra våren och det var ju inte direkt billigt med bärgare och däckgubbar och saneringspersonal.... ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1481 besök totalt |