Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 13686 besök totalt |
Re:
Dag och Natt, körde mpss innan jag körde mpsc. Dom överhettades på typ 5 varv på mantorp i nybörjartempo och greppet var inte i närheten. |
||
Synd att CUP finns i så få storlekar i 18" samt dessutom bara lågprofil..
Är detta det lägsta priset eller är nån annan billigare? 265/35-18 = 2953kr 285/30-18 = 3333kr 295/30-18 = 3633kr Skulle vilja haft 265/40-18 då min org har 245/45-18 _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Sommardäck till rs4 b8
Första inlägget för mig på rejsa. Otroligt bra info som finns här. Ifjol körde jag mpss på golf r hela säsongen o var oerhört imponerad hur bra det funkade för mig, körde kinnekulle flera ggr o nurburgring 10 varv. Nu till frågan, köpte rs4 b8 2013, kan det vara ide att köra mpsc+, är det högre vägljud från detta däck jämfört med mpss? Någon skrev tidigare i denna tråd att de åkt långsammare med mpsc+ än med mps2, låter konstigt, vad är vitsen isåfall med mpsc+, antar att greppet torr asfalt måste vara bättre än mpss och framförallt mps2? Någon som vet hur mkt gummi i mm när mpsc+ är nytt? Kan det vara ett bättre alternativ att köra dunlop sportmaxx race? Ps kommer köra ett o samma däck hela säsongen, dvs kommer rulla mkt landsväg också. ![]() _________________ Per thörnblad |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 13686 besök totalt |