Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1761 besök totalt |
SÅLD: BMW Cup #44, 328ti -98 gatreggad med SBF vagnbok
Trackdaybil eller cupräser, välj själv. Mycket potent bil i rätt händer, finns en hel del kvar att testa/justera. Min byggtråd här på rejsa. Kaross: 323ti -98 med M-paket, 27.500mil. Flyttgods = ej helbilsgodkänd. Reggad med buren. 6-punkts bur från Sparco, kompletterad enl. SBF's krav. Relästyrd huvudströmbrytare, inget strul med kärvande vajrar osv. Lätt 2.7kg Biltema 10Ah batteri i motorrummet. Sparco-ratt, djup. Sliten men ändå greppvänlig. M3 E30 växelspaksknopp i greppvänlig fejkmocca. Fönsternät. Stolsram i 5mm aluminium och Sparco stolsfästen. Ingen stol. Glasfiber huv, baklucka och front med försänkta AeroCatch-lås. Bakruta och bakre sidorutor i polykarbonat. Höger framskärm är ny. Har inte hunnit väga den efter senaste bantningskuren men jag skulle gissa på 1050kg tom. Drivlina: Sitter ingen motor/låda i bilen nu, senaste M52B28:an kokade, har skaffat donatorn nedan dock. M52B28 från 328 touring (fd automat, vet inte hur länge den gått som manuell), endast provstartad innan den plockades ur. M50-insug. S50B32-grenrör. M3 E36 oljekylning. Lättat M20-svänghjul (under 5kg väger det iaf.) och startmotor. 6-puckad sinterlamellkoppling och Sachs 618-tryckplatta. (i stort sett nytt) ZF-växellåda med spakställ från Getrag-låda, flyttar bak spaken ca 2cm. M3 3.0-kardan. Original avgassystem med SBF-godkänd katalysator, om byggt för att passa mot M3-grenröret. Dubbla bränslepumpar i tanken, går att köra till det är tomt utan problem med soppatillförsel. Elfläkt, termostatstyrd men kan även tvångsköras från kupén. Tropik-kylare (samma som M3) och expansionskärl, saknar några slangar för att kunna koppla ihop det. 4.10-utväxling med 40% diffverkan. Chassi fram: X-Brace Bling-Bling stag mellan tornen. Bilstein Grupp N, justerbar höjd. Millway topplagringar och excentrisk bärarmsbussning. 800lbs/in (140N/mm) 2.25"-fjädrar, 6" långa. 22.5mm krängningshämmare, ombyggd för justerbarhet. Chassi bak: Bilstein "J-stock" (Turner Motorsport) 750lbs/in (130N/mm) 2.25"-fjädrar, 5" långa. Rouge Engineering topplagring. Delrinbussningar i bakvagnsbalk och bärarmar. Bromsar: Carbotech XP12 fram, XP10 bak. ABS-enheten borttagen. Stålomspunna slangar runt om. Fälgar/Däck: Sitter BBS RK 17x8,5" på nu med använda Kumho V70 Medium i dim. 225/45-17. Finns några 16"-fälgar också. Skador/defekter just nu: Höger bakskärm bucklig, tyvärr inget jag kan/orkar fixa. Pris är alltid svårt att sätta, det beror även på vad som ska ingå. ca 75-80.000:- Bild från i somras då glasfiberdelarna fick färg på sig: ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1761 besök totalt |