| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW M5 E34 1994
|
7013 besök totalt |
|
Säljes till slut... Jag använder den inte alls längre som jag hade tänkt och det är synd att den bara blir stående. Uppskattningsvis har den rullat ca. 50 mil de senast fem åren... Möjlig att entusiastförsäkra. M5 E34 årsmodell 1994 Tillverkad december 1993. Fjordgrau metallic 16.250mil Två tidigare ägare före mig. I min ägo sedan år 2000. Ej vinterkörd i min ägo. Ytterst väldokumenterad. Alla kvitton finns sedan bilen var ny. Servicebok. Allt fungerar även AC och EDC. Orginalzustand. Under en kort förvirring fanns vita blinkers på bilen men är nu återställd till orginal. Även orginal radio/cd. Fabriksutrustning: Svart utökad läderinredning - volleder AC M-technik speglar från fabrik Nürburgringpaketet Läslampor bak Velourmattor Shadowline Skisack Eltaklucka Bavaria C RDS radio med 6cd-växlare Stora ljudpaketet Larm med fjärrnycklar Servotronic Elvärme i stolarna fram Airbag förare och passagerare I övrigt seriemässig utrustning. Övrigt: Imobilizer Märkta rutor Två extra EDC-Fjäderben från en 95:a medföljer för framtida renovering. Bef. Dämpare höger bak har ett begynnande läckage. bud. Tel.: 0708-138 338 Mail.: de(at)backupengineering.se
_________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
Re:
M5 E34 1995 hade 6vxl, fetare bromsar, andra krängare mm. Sista årsmodellen och då slog de på den stora trumman För mig M5 E34 från 1995 har samma låda som M5 E39.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Se där! Att bromsar och väghålning var annorlunda visste jag:) Man lär sig alltid något nytt
_________________ Philip George |
||||||
|
Re:
Bredare, har för mig att Nurbürgringpaketet original (var tillval tidigare) Dvs bredare fälgar, tjockare krängare mm. En sån bil är rena drömmen och ganska svår att få tag på. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Saxat från M5E43 reigstret
M5 1995 - uppgradering Den sista årsmodellen av M5 E34 fick en "ansiktslyftning"och en teknisk uppgradering, för både sedan och touring. Den såldes dock inte några stora volymer och har därmed blivit något av en raritet och samlarobjekt, särskilt i touring-utförandet. Utseendemässigt fick bilarna en ny E34 95 front med bred huv och njurar, exteriören kompletterades också med sidomonterade skärmblinkers vilket inte varit standard tidigare på M5 i Tyskland (men samtliga svensksålda M5 har sidoblinkers) och fälgarna uppgraderas till 8 & 9 x 18" i M Parallelleker design med 245/40R18 däck runt om. Det s.k Nürburgring-paketet monterades nu som standard, dock utan servotronic. Den 5-växlade Getraglådan (280) som suttit i alla M5 fr.o.m 1989 t.o.m 1994 ersattes med en 6-växlad låda från Getrag och bakaxeln fick en längre utväxling än tidigare för att matcha den nya växellådan. Bromssystemet uppgrades också med de sk Compound-bromsarna, på 95:an monterades fyrakolvsok fram och större bromsskivor, 345mm fram och 328 mm bak. Av sedanen tillverkades 404 st 95:or och av touring-modellen endast 209 st. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Jag har haft äran att få testa Davids bil och kan säga att den skall inte jämföras med sönderkörda M5:or på blocket för småpengar.
Bilen känns tight och fin med ett precis lagom lager av patina för en 95:a, härligt drag och en skönsång deluxe! sorry om vi kapar din tråd David _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Åter aktuellt då platsen den står magasinerad på behövs till utökad lageryta och jag är inte sugen på att hyra en ny lokal bara för uppställning. Nu i juni har den varit min i exakt tio år. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
Vad jag minns är Davids M5:a 5 petad.
M5 E34 fanns som 6 petad från månad 5 1994 om jag inte minns fel. Tyvärr är det ju inte alltid tillverkarna introducerar alla sina nyheter precis vid årskiftet och då blir det ju lite rörigt precis som i detta fall. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Nej jag driver inte med er..
Frågan besvarades inte förra gången.
Jag har sett m5or som angetts till -94 med 6-pet & isf är jag intresserad.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||
|
Re:
Denna har fem växlar frammåt och en i backriktning.
_________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
Re:
Lite nya bilder
Bilen står tyvärr mest och samlar damm då tiden inte räcker till för att nyttja den som jag skulle vilja. Jag har inte annonserat ut denna någon annanstans än just här på rejsa. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
![]() |
SÄLJES
|
7013 besök totalt |