Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Erfarenhet Pela däckmaskin?
19 besök senaste veckan (13203 totalt)
cash
Knivsta
Här sen Apr 2007

Trådstartare

Någon som har någon erfarenhet om Pela däckmaskiner som tex verktygsboden säljer?

Dom har nån kampanj nu på deras största däckmaskin med arm och en balanserare för runt 30k

Försökt söka lite på nätet efter lite information men hittar inget.

Kina märke men borde funka för en som kränger på max 100 däck om året?

Solna
Här sen Nov 2004

Har kört lite med Kinesisk däckmaskin och jag tycket de är helt värdelösa och då har de inte används professionellt. Jag hade köpt en begagnad italiensk maskin istället.
Balanseringsmaskin har jag aldrig provat kinesisk så jag kan inte uttala mig.

Honda SC CC Elise S2
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Vi har en U-236A och tycker den fungerar helt OK även för R- och RFT däck. Har hitintills inte använt den till större dimensioner än 16", men tror att det bör kunna fungera även med större dimensioner.

Här sen Aug 2009

Tråd om ämnet med lite info, både bu och bä: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32635&postdays=0&postorder=asc&highlight=d%E4ckmaskin&start=0

Pela är Verktygsbodens rebrand märke om jag fattat det rätt. Har aldrig använt deras däckmaskiner så jag ska inte uttala mig om dom. Du får dock ha klart för dig att du inte kan räkna med någon support från Verktygsbodens sida om det blir strul med maskinen. Själv har jag en 13 år gammal Sice av minsta modellen och den fungerar fint. Kostade mig 7000 kr.

Töreboda
Här sen Maj 2010

Re:

Knodde skrev:
Tråd om ämnet med lite info, både bu och bä: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32635&postdays=0&postorder=asc&highlight=d%E4ckmaskin&start=0

Pela är Verktygsbodens rebrand märke om jag fattat det rätt. Har aldrig använt deras däckmaskiner så jag ska inte uttala mig om dom. Du får dock ha klart för dig att du inte kan räkna med någon support från Verktygsbodens sida om det blir strul med maskinen. Själv har jag en 13 år gammal Sice av minsta modellen och den fungerar fint. Kostade mig 7000 kr.

Kör en gammal sice jag med!. Funkar kanon. Förra ägaren sa att man inte kunde kränga 17" på den. Tjejen kränger 17" på den utan problem. 18" får man gärna va 2.

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010

däckmaskiner

Hejsan!

Jag har en pela balanserare i garaget.
Den köptes hösten -07 och har fungerat näst intill felfritt.
Det har varit ett gränsläge som flyttat på sig till "hjulskyddet", men det var enkelt att skruva dit igen.
Den kostade 8900:- och har betalt sig
De sålde bara en modell då.
Den klarar upp till typ 20" och har 4 olika aluprogram.
Denna rekomenderar jag faktiskt.

Var faktiskt uppe och kollade på deras grejer innan köp.

Skipade deras däckmaskiner, utan köpte en fin begagnad Sice s425GP som stått 5 år i en stor däckverkstad.
Kostade 32k+ 25% ny, och 5 år senare 10k.
Viktigt var att den inte såldes till ett "hål i väggen" och inte till närområdet..

Som det står i den gamla tråden.
Det är viktigt att huvudet är styvt så det inte viker sig så det sabbar däck eller fälg.

Ett bra tillfälle att titta på verktygsbodens grejer är på Elmia i påsk.
Annars har de showroom med demomaskiner.

Nästa år är det dax för Automässan i Göteborg..
http://www.svenskamassan.se/sites/automassan/

Där finns verkligen chans att titta på godis:)

Annars gäller det att vara snabb på blocket.. och ha lite tur.

Mvh Emil

Audi Club Sport
Citera
cash
Knivsta
Här sen Apr 2007

Trådstartare
låter som jag borde leta efter nån beggangnad märkes maskin istället.

I nuläget så har jag hofmann däckmaskin och balanerare. Men lite för ofta kommer det några däck jag inte klarar av utan hjälparm eller om man måste kränga på från baksidan av fälgen(bordet klämmer max 16" utifrån)

Har klarat 245/35 19" som max. Då va vi 2 pers.

19 besök senaste veckan (13203 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande