Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3686 besök totalt |
Säljes/Bytes: m5 e34 turbo, PPF edition!
Hallo! Har kommit till insikt att jag inte hinner/har lust att pyssla vidare med BMW turbo, så tänkte kika om någon var intresserad av min bil som PPF byggt. Karossen har rätt så blank o fin lack, dock en den bucklor såsom på motorhuv (av turbon) på taket och en vid skärmkant fram, saknar även en backspegel, får se om jag hittar någon annars köper man en spegel för småpengar på skroten! Sedan jag köpte den av dem har jag: Fixat 1995 krämgare bak (grov) Köpte en stor Griffin kylare Bytt ut oljekylare + slangar pga Griffin Shadowline istället för krom 1995 bakbroms ok (inga skivor/belägg) för att matcha upp frambromsarna bättre Tilton 2skivig koppling + CrMo svänghjul + tilton urtramp (dyr historia) Annars lyder setupen såhär! Motor: S38B36 Block borrad till 94mm och pyramidringat CP smidda kolvar PPF stakar med ARP 2000 bult Balanserad vevaxel med extra stift i hubben PPF ventilfjäderkit PPF 50mm dump Nuke Blackline vacuumstation Nuke Blackline regulator Nuke Blackline filter Nuke Blackline Y-kors Nuke Blackline fulerail Hela soppasystemet är i stålomspunnen slang med svarta AN kopplingar Catchtank i resverhjulsbaljan Dubbla 984 pumpar PPF grenrör Borg Warner S372 turbo Precision 895cc spridare Bosch xr4cs tändstift med 0.4 i gap Autronic SM4 styrsystem med laddtrycksstyrning Dubbla Synapse 40mm wastegates VAG tändspolar BMC dubbelkonat filter 600x300x75mm intercooler med tube and fin paket Tryckrör i alu, pulverlackade svart Griffinkylare, 27x19x3"/690x480x76mm (Passar galet bra i e34m5, om man byter oljekylare) Mesa-Cool Oljekylare, 200x280x40mm med original ompressad oljeslangar. 3.5" rostfritt avgas med snygga pipor Drivlina: Tremec T56 6-växlad låda Tilton hydraliskt urtrampningslager 2 Skivig Tilton Rally med Cerametallic lameller DLI-TEKNIK Billet svänghjul i cromolly, anpassat för tilton Billet yokeadapter mot bakaxel med 1350 knutkors Aluminiumkardan Chassi: ZYX Coilovers ZYX 356mm bromsar fram Original m5 bak, finns dock m5 95 som är större ok och 328mm skivor Säljs med Rondell 58or 18 x 8.5" och 10", 235 35 18", 265 30 18" Priset då? 200.000 byte 180.000 cash! Intressanta byten är VÄNSTERstyrd och Bak/4hjulsdrift, Evo BMW S/RS Audisar osv Pimplaren@hotmail.com http://www.garaget.org/?car=225575 där finns massa info! ![]() ![]() Dessa fälgar ingår i köpet! ![]() _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3686 besök totalt |