| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Renault Clio 16V 1991
|
8055 besök totalt |
|
Hej Hjälp mig rädda en Clio 16V 1991. Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=14176 Lite att göra men för den som vill går det kanonfort
Nya bromsar runt om (skivor och belägg) 3000:- 3 lyftare i toppen är trasiga dock medföljer 3 nya (700kr) Det saknas sidoblinkers i strålkastarna fram Delar som medföljer: 3 bakljus (2st 97-98 + 1st 92) framskärmar (plast original) Stötfångare (fram+bak) 4-5 stårlkastare fram extra motor eventuellt extra växellåda Helt ny kamremsats Det sitter hårdare fjädrar fram ifrån lesjöfors! Då jag ska över till England och handla en Mazda Miata igen så sätter jag 8000:- på denna då jag vill bli av med den och med allt extra så är den fan värd det! karossen är i ett fint skick, det enda jag hittat är lite ytrost på ena bakskärmen (slippa ner och måla) annars riktigt fin. Dock en liten bula i huven oxå då någon jävla idiot fick för sig att hoppa på den!
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
tyvärr, redan sålt orginal fälgarna så måste ha nåt till bilen att transportera den på.
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
Såg din mild seven clio
riktigt snygg köp den här så får du lite reservdelar
|
Mycket potent bil i rätt händer, just nu en massa snö ivägen för dörrarna men det löser sig ifall det blir avhämtning...
I och med köp av denna så bidrar du till att jag kan åka tävlingsbil även nästa år
|
Det ska nu byggas racingbil i den här verkstadsdelen så bilen måste väck omgående...
|
|
Kan oxå tänka mig bytte emot en Renault Junior Cup Renault 5 eller en likadan fast gatbil.
Om ni har en från 86 och framåt så är jag inte intresserad. I Junior bilen så behöver inte stol och bälte finnas. _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
Kom igen nu då...
ge bilen lite kärlek och var snabbast vid rödljusen
|
Billigare 16V hittar man inte...
Några kronor på att sätta ihop den och sen orkar den leka massor
Mer potent än man kan tro.... Spöa GTI på bana är inget bekymmer med en sån här efter lite mek
|
|
2693 visningar och ingen som slagit till än
Passar fint i konbana osv då väghållningen faktiskt är helt ok i den här bilen.... Blir den inte såld innan sista April så får jag väl göra klart den.... _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
detta är inte för att uppa eller så utan mest för att meddela detta.
Idag beställdes det hem delar värt 3000:- Nya bromsskivor runt om Nya Bromsbelägg runt om Ny kamremsats Extra motorn hämtas eventuellt i helgen och bilen kommer göras besiktningsklar Nytt pris fram till sista Mars är nu 8000:- och när bilen funkar 10000:- Säljs inte bilen innan kommer jag behålla den som gatbil/trackday _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
Finns fortfarande kvar och är till salu!!
OBS: Nya bromsskivor + belägg runt om.... Extra motor m.m medföljer samt ny kamremsats. _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
|
Fortfarande till salu
Har pratat med förra ägaren nu så hämtar motorn och dom andra delarna i veckan. Fick oxå 2 fram lycktor till den för 1 vecka sedan. Med nya bromsar och allt
|
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
8055 besök totalt |