| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa banjo-kopplingar
|
6030 besök totalt |
|
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
NBM har med alla sanolikhet..
men är du ung och kommer så är det lite si och så med bemötandet.
annars kanske swedol har.? _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
det där har jag varit med om... Det är bara o berätta om vad slangen ska sitta på för bil så ordnar det sig
|
||||
nej hjälpte inte.. försökte ordna lite rabbat genom att sätta sponsormärken på bilen, då fick jag först ett hånskratt och sen fick jag ett nej.. det är inte lätt att vara ful
_________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
Ja ja vi får väl se vad dom säger... ska ju bara ha en banjokoppling och bult så jag kan koppla in soppatrycksmätaren.. Är dom "otrevliga" så är jag bra på att vara otrevlig tillbaks Finns ju andra jag kan ge mina pengar
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
otrevliga leverantörer tjänar inte en spänn på mig, jag blir f*rbannad av sådant bemötande. Det finns andra leverantörer. _________________ Pär Hylander |
||||
|
jo jag vet..
men vad ska man göra, 1-2veckor kvar till race, inser att saker och ting inte får plats. måste flytta en givare, måste ha en slang.. jag har tidigare rekomenderat NBM efter att jag köpte bromsslang där, men de senaste besöken så vet i f*n.. men vem vet säljarna kanse haft dålig dag.. men de gör bra slangar, tyvär får väl jag säga.. vad har ni andra för erfarenheter av NBM? _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
Jag har handlat där i stort sett sen dom öppnade nångång 1970. Så jag har inte haft några tråkiga erfarenheter med dom. Samma gubbar i alla år. Men jag kan föreställa mig att dom bara vill prata lösningar lite mer proffessionellt, om man får uttrycka sig så. Det är ju ingen biltillbehörsfirma utan lite mer grävmaskiner å annan tung hydraulik. Sen e de ju inte direkt billigt, viket kan föranleda en och annan diskussion. Men i och för sig tycker jag deras spunna bromsslangar är skapligt prissatta. På den definitiva plussidan är deras erfarenhet, och kännedom om vad dom säljer. Samt lagret, det mesta finns på hyllorna eller kan tillverkas. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||
Inget ont om NBM, men den beskrivningen stämmer in väldigt många, för att inte säga dom flesta, hydraulikfirmor. _________________ Pär Hylander |
||||
|
Som jag nämnt tidigare på forumet så föredrar jag att handla hydraulikprylar av Hiflex framför övriga i trakten. Prissättningen där har varit mer gynnsam.
Visst hade de produktkännedom på NBM när jag var där (när Hiflex inte hade vanliga personalen bakom disken). De såg direkt att det var en servoslang till en BMW jag hade i handen och priset blev därefter. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
de ska inte göra reklam i biltillbehörstidningar om de inte vill ha dit bilfolk!
det vart genast bökigt när jag skulle ha en banjo som hade stör dimension. Och ett antal missförstånd bara föra tt han inte lyssnade och pratade med andra anstälda när jag förklarade. det vart lättare när ett papper kom in i bilden och jag ritade upp, men det var ju fortfarande bökigt. sen fanns det inget som passade så det blev en bolt-onm lösning, då tittar han på mig och frågar nonchalant ,kan du svetsa. han hade väntat sig svaret, nej.. men det fick han inte. trots min ringa ålder har det blivit med än både en och två timmar med svetsen.' men jag kanske bara är känslig, jag fick ju min slang. eller fick och fick, jag fick betala. dessutom tillverka egan prylar och anväda gängtape för att det inte fanns rätt nippel med konisk gänga trotts man betalar 400 spänn för 450mm slang och en banjoskruv. men jag gnällde inte över priset när jag var där!! men jag ska inte gnälla. det fungerade. Och jag fick det jag behövde.. men tänker inte åka dit igen. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
|
nån som har en bild på en banjokoppling, ska snart köpa lite slangar till olja för turbo, samt soppa till motorn, vevhus vent osv, tycker jag läser om olika kopplingar överallt, vad är att rekomendera?
EDIT: sånna här eller? http://www.pingelonline.com/images/D _________________ J1mmy @rv1dsson |
||||
|
Yepp såna bultar jag ska ha.
Det jag kallar banjokoppling är såna här http://www.dalhems.se/safetyequip/sa _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
De flesta olika sorters kopplingar gör sitt jobb, dvs kopplar ihop en slang med en pryl. Sen vilken man väljer beror dels på media, temperatur, tryck och vilken plats man har till förfogande. Även pris vs smidighet kan spela in.
Till bränsle, oljor och kylvätska i bilar är det ofta låga tryck och rimliga temperaturer, se det mesta utom en del plaster funkar bra. Banjon är ju bra för den är rätt kompakt och enkel att montera. Dock en av de dyrare lösningarna. Ang bilderna ovan så har ni båda rätt, man behöver både och. mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||||
|
apropå banjo-kopplingar. upptäckte idag att jag tappat bort en av kopparpackningarna, så nu fick jag inte ner bilen från pallbockarna den här helgen ändå. vart kan man få tag på lämpliga kopparpackningar, relativt snabbt?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Detsamma gäller Hydroscand i Örebro, kan varmt rekommenderas _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Jag kan även tala gott om Hydroscand. Har besökt butiken i Sollentuna och dem är mycket trevliga och tillmötesgående. Dem verkar tycka det är kul när det kommer in folk som ska andra saker än till grävare och lastbilar.
"Ja ni hobbyfolk ska ju ha era rabatter också, fredag och fint väder blir 50%"
/Henke _________________ Henrik Borgström |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa banjo-kopplingar
|
6030 besök totalt |