Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
garrett tr30r
2 besök senaste veckan (1205 totalt)
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

Trådstartare
garrett tr30r

Någon som har lite koll på dessa agg?
Vad är fördelen med dessa tävlings turbos jämfört med ex ett gtx bb agg? Vikten är lägre på tr..men i övrigt?
Jag vet att tr byggs enligt önskemål av garrett...men hur mkt sämmre är ett likvärdigt bb agg?
Jag undrar eftersom jag har hittat 2st tr30 med liknande spec som funkar väl mot min tt motor

Här sen Jan 2004

tr30r är väl ett rally-agg med restriktor som jag uppfattat det.

Vad jag hört så är det inte alls så bra som man kan tro om man jämför med andra restiktor-agg.

Förstår du vill ha bra spool men får jag veta mer så kan jag nog rekommendera något bra agg

Vad har du för effektmål och vilket bränsle? (tr30r med 34mm restriktor klarar inte jättemkt mer än 300hk på bensin så antar däromkring)

Skåne
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

[quote="Big Al"]tr30r är väl ett rally-agg med restriktor som jag uppfattat det.

Vad jag hört så är det inte alls så bra som man kan tro om man jämför med andra restiktor-agg.

Förstår du vill ha bra spool men får jag veta mer så kan jag nog rekommendera något bra agg

Vad har du för effektmål och vilket bränsle? (tr30r med 34mm restriktor klarar inte jättemkt mer än 300hk på bensin så antar däromkring)[/quote

wrc annvänder detta agg med 34mm reestriktor, annvänds oxå av dvs lmp bilar då med 45mm restriktor men kan även fås utan. tr30 är lättare, tunnare lagerhus, jag har för mig dom är bara luftkylda? och annvänder helt enkelt lättare matrial i hela turbon. t25 basserad. Frågan är om dom spolar tidigare än ett motsvarande likvärdigt bb std agg.Jag har hittat 2st färdiga tr30 utan restriktorer, aningen för små (dvs kan ej få ut max effekt) men effekt är inte allt sägs det...dock är dom inte helt gratis

Jag har en porsche pannkaks snurra som är "något" modifierad med dom vanliga ändringarna man gör när man vill ha ut herrejösses effekt

Här sen Jan 2004

TR30R utan restiktor på en 2L Mitsu Lancer evo 9

Döm själv

garrett tr30r
2 besök senaste veckan (1205 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande