| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES/UTHYRES: E30/COMPACT/Z3 RACE & DRIFT BAKVAGN :wave:
|
1 besök senaste veckan (4422 totalt) |
|
SÄLJES/UTHYRES: E30/COMPACT/Z3 RACE & DRIFT BAKVAGN :wav
E30 BAKVAGN Svets-fixtur/jigg för att bygga nedanstående uthyres 1000:- / vecka, hämtas/lämnas i Sjuntorp.
Alt 1 DRIFT/ÖVERLADDAT. Vill du inte bygga själv så kan du blästra slipa ner en E30/compact/Z3 balk och en E32/E34 balk och sända/lämna dem till mig så bygger jag en balk enligt nedan 5000:- grundmålad exl frakt. Nya silentblock skall också vara med. Denna sväljer 210 diff klump från E32/E34 i sina original infästningar och då håller den för massor med vrid. EXEMPEL 210 E34 klump + 188 medbringare + e30 325 drivaxlar passar rakt av i e30 320-325 bärarm/nav. 210 E34 klump + 210 medbringare + Z3M drivaxel + Z3M trailingarm/nav (rätt hållbar kombo) Kräver montering/svetsning av ny "balk" 40x40 (se bild) och urkapning av reservhjulsbaljan i din bil. E32/E34 mitten del för 188 och 210 diff (3 bilder)
Alt 2 RACE/TRACKDAY. 4 punkts subframe för 167 och 188 diff till denna åtgår det plattstål +cromemoly eller stål rör samt rör och plattor för insvetsning i befintlig balk till de bakre infästningar där de åtgår delrin bussningar. förstärknings brickor vid diff bult skall också svetsas på. Syftet med denna är att inte använda difflocket som infästning och ge bättre stabiltet i "twist" så trailingarmarnas infästningar inte rör sig vi last. (sätt domkraften under diffen på en original e30 och kolla rotation av axel sett från sidan så ger det en vink)Vill du hyra fixtur för att bygga själv så kan du köpa rör av mig. Sända/lämna en blästrad/slipad balk+nya delerin silentblock få tillbaka grundmålad med delrin bussningar i bakre samt de rör å plattor du behöver svetsa in i balken. 7000:- E30 moddad (4 bilder)
Bägge varianter är testade och funkar klockrent. Vid uthyrning lämnas ingen garanti på slutprodukt. Vid byggnation av mig lämnas garanti på funktion/hållbarhet. Kan även göra hela jobbet på bil i min verkstad, ring om pris! 0702-263604 mvh matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||
|
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
detta är ju en fin service till rejsa medlemmar (tycker jag iaf) ...så när de åker till en välkänd däckverkstad på andra sidan byn kan de ju låna fixturen eller lämna sin grejjor här..
kanske kan man få en sticky istället??
ps trodde det var kalender vecka ds (sorry steffe...) mvh matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES/UTHYRES: E30/COMPACT/Z3 RACE & DRIFT BAKVAGN :wave:
|
1 besök senaste veckan (4422 totalt) |