Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 17 besök senaste veckan (19569 totalt) |
Kan ju lägga upp en liten tråd här om min tänkta "Trackday"-bil.
Bilen ska få; Nybyggd motor Nytt motorstyrsystem Ny låda Uppgraderade bromsar Bur Nya diffar Redan bytt; Ställbara fjäderben Bussningar Hjul (gatdäck på gata, R-däck på bana) Målet är en hållbar, men ändå snabb, bil att köra till och från banträffar och dylikt. ![]() _________________ Mikael Nyberg |
||||||
Jag har turbo som klarar 400hk. Det kommer räcka gott och hålla i evigheter. Skulle jag vilja ha mer i framtiden är det bara turbo och en ny mappning som behövs, resten är mer än överdimensionerat.
Tanken är att köra i år, ja:-) Tiden att hinna med är ju alltid ett problem, men... _________________ Mikael Nyberg |
||||||
Gött o se en tråd om din bil!
![]() Blir nog bra som fan ![]() ![]() ![]() Vad blir det för styrsystem? _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||||
Jo, jag tänkte att nån gång får jag väl dela med mig på nätet
![]() Jag tror också det blir bra! Var och lämnade toppen på bearbetning igår. Och har beställt hem ett lass med prylar från England. Sen ska det bara ihop ![]() Prioriteringar funkar som så här; Man låter barnen bli äldre, då får man mer tid över, typ... Kommer nog köra Nira. Har inte fördjupat mig så mycket i nått egentligen, men det vet man ju att det funkar och det finns folk i närheten att fråga ![]() Blir den klar till sommarn, så drar vi till Kinnekulle och kör av oss lite! Om du hinner ![]() ![]() _________________ Mikael Nyberg |
||||||
Följande grejer beställda från England:
BD16 inlet cam (16) double valve springs Set mains , big ends and thrusts . std size Cam belt Tensioner Mountune WRC head gasket Mountune 6 x long stud kit 1 x complete t25 gasket set with seals (no head gasket) High pressure oilpump T25 Adjustable cam verniers Set of hydralic cam followers ARP bolts for flywheel ARP bolts for main caps 1 x Ap 6 paddle grp N clutch kit Collins 4x4 engine and gearbox mounts Kolvbild: ![]() _________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||||||
Plockar du upp mig på vägen då så kan jag åtminstone få åka med i en cossie ![]() |
||||||
Det är bara att komma hit och handla en egen flügel så får du köra också. ![]() _________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||||||
Självklart ![]() _________________ Mikael Nyberg |
||||||
Försöker du kränga bilar i min projekttråd? ![]() _________________ Mikael Nyberg |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 17 besök senaste veckan (19569 totalt) |