Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Jänkeväxellådor, tål dom vad som helst?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (11324 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Dessutom, så måste en T5a modifieras med MYCET hårdara fäjdrar i länkaget.....så hårda att den nästan blir omöjlig att växla utan att motorn är igång

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
F114
Filipstad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Det stod Made in USA på min låda och allt annat som skickades till Nissan, som jag tvivlar på att det skulle vara sämre än det som skickades till Detroit. Det fanns en genomgång av alla T5 varianter i någon amerikansk tidning i mitten av 80-talet där man beskrev skillnader mellan varianterna. Det var endast Nissan som använde T5 i en japansk bil. 265 lb/ft är ungefär 360 Nm. Det finns lite starkare T5 lådor till V8:or men de flesta begagnade man hittar är av "normal" kvalitet.

///Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMW, Ferrari & Volvo
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



F114 skrev:
Det finns lite starkare T5 lådor till V8:or men de flesta begagnade man hittar är av "normal" kvalitet.

///Thomas
I mi värld är V8-lådorna de normala.......resten något massproduserat .

Lådorna sitter i div japan pickupper. Och amerikanskt 4 och 6 cylindrigt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13218



worldclasslådan (som är den lite biffigare T5lådan) är specad upp till 330 lb-ft

För er som mäter på vanligt sätt... så blir det ca 430 Newtonmetrar
Citera
F114
Filipstad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Nissan använde T5 i 300ZX Turbo fram till Januari 1987, då man hade kommit med en egentillverkad som tål närmare 600 Nm. Vad som hände T5 senare vet jag inte mer än att den inte användes i personbilarna. En annan låda som kan rekommenderas är Getrag 233. Används bland annat i Supra Twin Turbo.

///Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMW, Ferrari & Volvo
Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313



F114 skrev:
Nissan använde T5 i 300ZX Turbo fram till Januari 1987, då man hade kommit med en egentillverkad som tål närmare 600 Nm. Vad som hände T5 senare vet jag inte mer än att den inte användes i personbilarna. En annan låda som kan rekommenderas är Getrag 233. Används bland annat i Supra Twin Turbo.

///Thomas


lådan i MKIV heter väl Getrag V-160 *eller var det 190* o sitter i BMW 850 CSI???

_________________
MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
Citera
F114
Filipstad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Getrag 6-växlat

233 = Toyota Supra V160 eller V161 (även Nissan Skyline GT-R, R34)

226 = BMW 420G (M3, M5, 540, 740)

??? = BMW 560G (850) Har ett annat hus än 233 och väger mer.

///Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMW, Ferrari & Volvo
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



ButterflyRacing skrev:
fuling skrev:
Anders Jeppsson:
Jag ryser, kan inte du hålla dig till normal sorter och inte idiot varianten för vi bor ju i ett civeleseat land


hmm....."mina fälgar är 203.2 mm breda"......det säger ju inte så mycket....


Själv åker jag på 390mm diameter på fälgarna, det är lite dyrt att få tag på däck, och jänkarna hävdar envist att de är 15.5" men men.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Skruva banåkabil
Jänkeväxellådor, tål dom vad som helst?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (11324 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande