| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Ford Sierra (kanonfin bruksbil)
|
1162 besök totalt |
|
Pga utlandstjänst behöver jag tyvärr göra mig av med min trotjänare snarast. Väldigt fint skick för sin ålder, endast 5 ägare varav en äldre herre ägt den under större delen av tiden och han var som synes väldigt generös med rostskydd. Letade länge efter rätt exemplar innan jag köpte just denna. Den har alltid startat och gått klanderfritt hela vintern oavsett väder. För en så här gammal bil väldigt god komfort även på motorväg och förvånansvärt bränslesnål. Har inte mätt exakt men den ar gått på väl under 1l/milen. Inga problem att peta in 5 personer och en massa packning i bagagen vid behov. En perfekt bruksbil som jag gärna hade behåller men det känns inte riktigt rättfärdigat att som ensamstående ha tre bilar i Stockholm. #Sommar- och vinterdäck-däck #Servicebok och en bunt besiktningspapper finns, även en Haynes-manual #Besiktigad Maj ut (och den har inga fel såvitt jag vet) #Taklucka #Nybytta högtalare i hela bilen + slutsteg med 10" baslåda monterat i bagage (kan säljas utan stereo) #Nybytt och rengjort värmepaket från en Sierra Cosworth (racer-värme med andra ord)
#Kanonfin invändigt #Osäker på miltal, sannolikt 15.000 eller 25.000 Massor bilder finns här: http://www.timmylundin.com/sierra/in Säljes för 7.000kr eller högstbjudande, men inga skambud tack. Då behåller jag den hellre. Men ser helst att den är såld innan helgen. Maila: timmylundin(snabel-mojäng)gmail.com
_________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
![]() |
SÄLJES
|
1162 besök totalt |