| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Uppgradera M3 E92 för bana
|
681 besök totalt |
|
Hej, Nu har jag införskaffat en M3a. Blev en E92 från 08. Självklart ska det åkas bana i sommar så jag är på jakt efter tips och info om uppgraderingar för att komma igång. Som det ser ut nu: Har köpt 19" BBS fälgar och R-däck Sitter sänkningsfjädrar runt om på ett i övrigt originalchassi. Sportavgassystem för ljudets skull Ska göras snarast: Stålomspunna slangar Bromsbelägg, vad har ni för tips, funderar på gula ebc fram och röda bak. Har ni några andra förslag? Byta bromsvätska till en som klara lite temperatur 4-hjulsinstallning för bana Förslag på annat att göra eller kan ni tipsa om bra prylar och vart man köper dom? Behöver jag tex byta camberstag för att få till bra hjulinstallningar? Några bussningar som brukar ta slut och bör bytas innan? Mvh Kristofer _________________ Kristofer R |
|
Re: Uppgradera M3 E92 för bana
Trevligt som f**n! Jag var och körde en M3 E92 på Palmer Motorsport förra året, mycket mycket trevligt! > gula ebc fram och röda bak. För några år sen så tålde gula EBCs gula belägg absolut inga tyngre snabba bilar på bana. De har säkert utvecklat beläggen under åren som gått men.... oddsen talar definitivt mot gula EBC på en så tung o snabb bil. Jag skulle personligen satsa på något från PEAN eller Pagid. Och om du kör mer så är kylslangar ett bra sätt att få bättre tålighet och lägre slitage. > 4-hjulsinstallning för bana > Behöver jag tex byta camberstag för att få till bra hjulinstallningar? Det måste Johan Armskogh i BMW Cup ha koll på > Några bussningar som brukar ta slut och bör bytas innan? Det skulle förvåna mig något enormt om det behövs första året ut på bana. Men finns säkert någon mer som har åsikter att komma med
_________________ Magnus Thomé
|
|
_________________ Magnus Thomé
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
681 besök totalt |