Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 7859 besök totalt |
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
Re:
Men denna du skriver om har ett stort problem, på den måste sensorerna monteras inuti däcket ![]() TD1400A-X så skruvar du bara på dom på däckventilen så det är lätt att flytta över dom till alla andra däck du har med dig.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Fördelen med externa sensorer är att de går att flytta runt. Därför jag sålde till polaren och köpte med externa. Det ångrar jag idag. Av totalt 8 externa sensorer (var tvungen att köpa extra) har 2 gått sönder och 3 har börjat läcka luft. Eftersom sensorn skruvas utanpå ventilen så är det den som håller trycket i däcket.
_________________ ![]() |
||
Hur länge höll dom eller hur få ban träffar klarade dom av innan dom började läcka?
Var det denna TD modellens sensorer? Fler som haft samma problem? (kanske bäst att skruva av dom efter ett pass när man vet att man har rätt tryck i däcken) _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det var en tidigare modell, sensorerna ser inte helt lika ut, men snarlika.
Jag använde dem ca 1,5 sommar, ca 10 bandagar och en eller två rundor till Ringen. Kom på att det endast var 2 som läckte luft, den sista tappade jag bort mellan två körningar. En sensor slutade fungera efter någon bandag, då blev jag tvungen att köpa 4 nya. Den andra ville inte vakna till liv andra säsongen trots batteribyte etc, men då hade jag fler i reserv. En började läcka luft efter lite våld mot den vid ett däcksbyte. Den andra förmodligen pga slitna gängorna av allt användande. Vet dock ej om det var ventilen eller sensorns gängor. Man skruvar av och på dem rätt ofta, eftersom man inte kan justera trycket med dem på. _________________ ![]() |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 7859 besök totalt |