Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däcktryckssensorer gruppköp eller va?
<<   1, 2
7859 besök totalt
peter schmidt
Åsbro
Här sen Okt 2003

TD1400A-X med färgskärm vill jag ha.

Sponsrad av http://www.bjprace.com
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

peter schmidt skrev:
TD1400A-X med färgskärm vill jag ha.
vad fan ska du kolla på film samtidig som du kör

--VVTS--
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Andreas Freed skrev:
Jag köpte en Orange P409S, som jag sedan sålde till en polare som var nöjd med den.
Gillade den enkla displayen, och att man kunde ställa in gränsvärden så siffrorna byter färg till röda. Samt att den hade de stora tryck sensorerna.

Köp direkt från Kina så får ni bra priser om ni är några stycken:
http://www.aliexpress.com/item/Orange-4-Wheel-Wireless-Tire-Pressure-M . . . .

Men denna du skriver om har ett stort problem, på den måste sensorerna monteras inuti däcket thumbs down

TD1400A-X så skruvar du bara på dom på däckventilen så det är lätt att flytta över dom till alla andra däck du har med dig..

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005

Moderator i ett av underforumen

Fördelen med externa sensorer är att de går att flytta runt. Därför jag sålde till polaren och köpte med externa. Det ångrar jag idag. Av totalt 8 externa sensorer (var tvungen att köpa extra) har 2 gått sönder och 3 har börjat läcka luft. Eftersom sensorn skruvas utanpå ventilen så är det den som håller trycket i däcket.

Här sen Mar 2007

Hur länge höll dom eller hur få ban träffar klarade dom av innan dom började läcka?
Var det denna TD modellens sensorer?

Fler som haft samma problem?

(kanske bäst att skruva av dom efter ett pass när man vet att man har rätt tryck i däcken)

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005

Moderator i ett av underforumen

Det var en tidigare modell, sensorerna ser inte helt lika ut, men snarlika.

Jag använde dem ca 1,5 sommar, ca 10 bandagar och en eller två rundor till Ringen.
Kom på att det endast var 2 som läckte luft, den sista tappade jag bort mellan två körningar.

En sensor slutade fungera efter någon bandag, då blev jag tvungen att köpa 4 nya. Den andra ville inte vakna till liv andra säsongen trots batteribyte etc, men då hade jag fler i reserv. En började läcka luft efter lite våld mot den vid ett däcksbyte. Den andra förmodligen pga slitna gängorna av allt användande. Vet dock ej om det var ventilen eller sensorns gängor. Man skruvar av och på dem rätt ofta, eftersom man inte kan justera trycket med dem på.

<<   1, 2
7859 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande