Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (2899 totalt) |
Både 3200 och Coupén är fantastiskt fina bilar att köra. Det är egentligen bara Coupen som jag har kört lite hårdare och det är en sann sportbil men med GT-egenskaper. Den kommunicerar mycket väl, har ordentligt med mos i moroten, härlig sång och är i övrigt en härlig bil. Italiensk hela vägen. Det blir en sådan eller någon efterträdare när kotten/kottarna inte behöver sin kombi längre.
_________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Provkörde också en 3200 GT för inte längesen, fy f-n vilken kärra. Helt sanslöst grym. Närmare Maranello utan att ha en kommer man inte för verkliga pengar. Köp köp köp. |
||||
Masse 3200Gt med Tubi style avgas..
http://www.scuderiasystems.com/media/download.php/M3200GT-01.wmv? ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Hej igen, som ni vet hade jag Maserati 3200 som alternativ till 996'an.
Kul att ni gillar Massen, det ÄR en speciell bil. Det som gör att jag jag tvekar är att många verkar ha problem med dem (Maserati forumen snackar mest om problemen med 3200/GT'n (har talat med en ägare som avrådde å det bestämdaste) medan 996 forumen mest snackar om att modda bilarna. OK 996 har fel de med (motorn kan läcka olja är det dyraste) men de kan man ju åtminståne få hjälp med här o var. Finns inte lika många Maserati verkstäder... Dessutom är servicen är m dyrare på 3200 än 996 Men herrejösses vilken motor o vilken inredning ![]() Tyvärr är körställningen "italiensk" med ratten lång borta. = ett köp med Hjärtat o inte hjärnan. Men den HAR 4 användbara säten = bra för mig btw, har inte GT'n samma motor som i 360'n? (4.2 l V8) Medan 3200 har en Massemotor på 3.2l V8 med turbo. Ska jag köpa en Masse får jag spara mer då en bra buffert säkert behövs för "oförutsedda utgifter" ![]() TUSAN också, precis när jag bestämt min för en 996, så väcker ni mina funderingar på en 3200 igen ELAKINGAR ![]() btw, provade en Cooper S igen igår (vilken i ordningen?) bara för att bekräfta att den är GRYMT KUL men att jag saknar bakhjulsdrift, drag i motorn, motorljud samt sitta lågt. Fruktansvärt mycket kul för pengarna, men... men... inte riktigt ända fram... Porsche har det där lilla extra; ännu bättre styrkänsla, rätt ljud/drag = karaktär ![]() Nu bara MÅSTE jag testa en 3200 samt GT (+996 som referrens) igen. ![]() Är det någon som har hört mer om tillförlitligheten i nyare Maseratis? _________________ Jan Å |
||||
Kanske en rostfixarbuffert också om man köper 3200? Var inne på en Ferrariverkstad förut och där hade dom fått en en 3200 som hade rostangrepp på bland annat baklucka efter cirka ett år.. inte så kul alls...
p.s. Du skulle pröva en S med lite modifieringar på = riktigt kul ![]() |
||||
Johan, det är därför en VX220 är så rätt. Inge onödiga grejjer som servo/elhissar o annan "dödvikt" som kan gå sönder + ingen plåt i karossen som rostar! Men så var det det där med 4 säten... Har själv undersökt flertalet beggade 3200 och rinningar/ojämn lack, lösa lister samt tveksam inpassning av dörrar/luckor är inte så kul att se... Som sagt - hur är kvaliteten egentligen? Men herrejävlar vilken bil! MINI hade ju också problem med de första årsmodellerna. Det mesta verkar dock vara fixat på sena 2004'or. Finns väl ingen tillverkare som har 100% kvalitet på första modellerna. (Jagga XK kom 97 men först 00'orna var riktigt bra) Därför kommer jag inte att köpa en tidig 996. Sena 99'or o nyare ska man tydligen köpa enligt "de som vet". 02'orna är ännu bättre men de är för dyra.
Alla gånger! har kollat på detta o jag skulle önska 220+hk/300Nm+ med diffbroms för att maskera framhjulsdriften. Har hört att diff kommer som fabriksmonterat tillbehör i vinter. 163 hk/210Nm är alldeles för lite! ![]() En sådan kan jag lätt tänka mig att åka i under tiden jag sparat ihop till en 996 _________________ Jan Å |
||||
Maseratin är en bra bil, massa kärra för pengarna, allafall om man köper en beg.
Jag lånade en 3200 i sthlm, den hade ngnt annorlunda chassi och fabriksmonterade R-däck. Cool kärra, det tyckte även representaten för Ferrari/Maserati ÅFen som följde med. Bilen är säkert kompetent, inredningen upplevde jag som handsydd (alltså av ngn som inte kan sy), reglage satt lite slumpmässigt och strömbrytare gav lite tveksamt intryck. Servicekostnaden ligger på 550 nivå, dvs runt 1.5ggr 996an. Nu är jag visserligen en gammal gubbe, men bilen gav mig en "gubb-känsla". Mycket showoff med blonderad blondin i passagerar sätet och glida på rivieran. Vad är vitsen att skaffa en "sportbil" som inte lär överleva på ringen??? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (2899 totalt) |