| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Subaru Forester TURBO -98
|
2636 besök totalt |
|
Den gamle bruksbilen ska säljas innan våren. Fullutrustad med bla skinn, panoramatak, drag och iskall AC. Uppgraderad med TD04 turbo, Blitz 3" avgas, Greddy turbomätare, SAMCo slangar, ställbara Bilsteincoilovers med Eibachfjädrar (40 resp 30N/mm), slitsade PEAN skivor och Bobcat belägg. Fullservad på auktoriserad verkstad och ny koppling. Gått 19500 mil. Besiktigad och skattad. Laddar 1,1bar vilket borde innebära ca 250hk och hyggligt snål. Kommer med TOYo friktionsdäck på orginalfälg, Pirelli sommardäck på 17" SSR fälg och nya Kumho terrängdäck på 15" BBS fälg. Bilen är en classic Impreza som är höjd, har bättre bagage och utrustning. Annars samma bil och reservdelar. Diffbroms i bakaxel och enligt vissa uppgifter en viskodiff i centraldiffen, men har inte kollat. Skulle vara trevligt att få 50.000 men jag nöjer mig med 30.000 i mars/april.
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
|
Hej kan du skicka över lite bilder till mig på den ?
Samt ditt telefon nummer vore bra. Robertstenmark@live.se _________________ Robert stenmark |
|
Den har varit grymt pålitlig under alla de år jag haft den. Den svek mig EN gång då slangen till intercoolern hoppade av då jag hade Porschen på släp. Mekanikern hade glömt dra åt den efter koppplingsbytet...
Vissa småsaker finns tyvärr: Hastighetsmätaren är lite hoppig. Glödlampan till klockan är trasig. Bakre kopplingar för rutvärme och antenn måste lödas fast då de svarta löstagbara solskydden sabbade det. Sladden till CD växlaren har hoppat av. Glaset till höger ytterbackspegel har en spricka. Ett mindre stenskott i vänster framljus. Tror det läcker lite i en avgasskarv. Bruksbil... Annars massa trevliga saker; Centrallås i nyckaln. Uppvärmd framruta och ytterspeglar. Motorvärmare. Bagagerumsmatta. Rumpvärme. Dimljus fram och bak. Orginal lastbågar. Stolar fram och baksäte är fullt fällbart. Kaptenstoal med inbyggt armstöd. Höj och sänkbara stolar. Svankstöd (vill jag minnas). Elhissar och eltak. Spoiler bak med bromsljus. Extra bakluckehandtag. Insynsskydd över bagagerum. Rostfritt avgassystem med uttagbar insats (MASSIVT subaruljud, låter som ett WWIIbombplan )
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
|
_________________ Tommy Kallur kör:Ducati |
|
Uppar. Lägger ut den på Blocket inom kort.
Bytte kamrem, oljor och filter i höstas. Ny kylare. Spegelglas helt. Nya orginalbelägg fram.Sitter Blaupunktstereo i. Besiktigad. Säkert något annat med. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
![]() |
SÄLJES
|
2636 besök totalt |