Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Bränslesystem
970 besök totalt
MartinSoderlind
Förslöv
Här sen Feb 2005

Trådstartare

På grund av ändrade planer så skall jag sälja mitt bränslesystem. Perfekt för dig som kör e30 med orginaltank (fungerar säkert även med fuelcell) då det är för den setupen som systemet är byggt. Jag säljer helst alltihop som ett kit men kan även tänka mig sälja delar löst. Systemet innehåller följande och jag skriver upp inköpspriser på delarna inom parentes :

2 st Bosch 044 bränslepumpar ( styck ca 2100:- )
Nuke dubbelfäste ( ca 600:- )
Allstar performance filter AN8 0.63micron ( ca 900:- )
Y-kors hemgjort 2xAN6-AN8 ( ca 250:- )
Hemgjord Catchtank samt "dräll/monteringsplåt" ( ca 600:- )

Catchtanken är på strax över 3liter och byggd med invändiga skvalpplåtar samt 3st fötter för m6 bult för att hamna i samma höjd som pumparna.

Den är byggd med följande anslutningar AN6 in från b-tank, 2xAN10 matning boschpumpar, AN6 retur från motor/btr, AN10 retur till b-tank. Har tagit ett antal timmar att fundera ut den här designen samt bygga ihop den.

Jag hade tänkt montera prylarna enligt bilden nedan och satt bränslefiltret under bilen för att det är lättare att byta filter där när det inte spelar roll om det läcker ut lite vid byte

Men om man istället vill ha filtret i bagageutrymmet kan man montera det såhär om man gör/köper separata fästen till pumparna och monterar dem mer eller mindre på catchtanken. Har man fuelcell kan man ju med fördel montera detta framför fuelcellen.

Det som behöver göras är att sätta fast sakerna där man vill ha dem på den täta (om man skulle få läckage ryms det ett par liter i denna plåtbehållare) monteringsplåten köpa lite AN6/AN10 slang samt några kopplingar som fattas koppla in pumparna elektriskt och sedan tuta och köra.

Prisidé : 5400:- Vid snabb och bekymmersfri affär så kan det ingå ett bra gäng utav de AN-anslutningar som behövs. Ring 0763917181 eller maila mig på martinsoderlind84@gmail.com vid intresse eller frågor.

Förslöv
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Sänker priset på hela systemet till 5000:- pok. Kom och köp!

Förslöv
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Sålt!

970 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande