| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bur från Finess?
|
5 besök senaste veckan (12607 totalt) |
|
Re: Bur från Finess?
Av de jag gjort, bara till en viss bilmodell dock, har passformen varit tillfredsställande. Hur resultatet sen blir är ändå mycket upp till den som utför arbetet. Man kan faktiskt förstöra en fin passform om man inte har huvudet på skaft i de kritiska inpassningsmomenten. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||
|
Re: Bur från Finess?
Passformen på ALLA byggsatser från någon tillverkare hänger till 99% på den som bygger in buren i bilen. Dvs notchar du röret i rätt längd, vinkel etc så blir det superbra passform. Kapar du snett och fel blir det inte bra. _________________ Roland Johansson |
||
|
Ja, att det kommer an på den som bygger i den hur det blir i slutändan är jag ju fullt medveten om. Fast det var ju inte det jag undrade över, utan om de som faktiskt har köpt bursatser från Finess har varit nöjda med hur passformen varit på de bockade rören, etc.
_________________ Mikael Nyberg |
||
|
Jag har erfarenhet av två bursatser till Alfa resp. Saab från finess. Båda har väldigt bra form på huvudbågen och framsträvorna löper tight mot a-stolparna. Resten är ju bara raka rör.
|
||
|
Re:
Men svaret blir egentligen detsamma... Tar du röret från huvudbågen som följer taklinjen ner till fötternas placering så kan en liten vridning på detta rör (med lämpliga bockpunkter) ge väldigt dålig passform, medans en annan byggare får detta rör att ligga väldigt tajt och fint. Och ibland kan byggaren behöva fästa ena änden, lägga på lite tryck för att få den andra änden och helar röret bra. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re:
Ja. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Då tackar jag för svaren! Var inte menat att låta dryg på nått sätt:-)
Framförallt tycker jag det ser tråkigt ut när rören längst a-stolparna inte följer formen, eller att huvudbågen är på tok för smal för bilen. Fast de flesta burar man sett är väl bra och då är det lättare att minnas de dåliga. Och det kan ju faktiskt vara så att det i 100% av fallen är tillskrivet montören:-) _________________ Mikael Nyberg |
||
|
Re:
Det är väl bra om man talar om för tillverkaren vad man tycker ät viktigt när man beställer. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
|
||
|
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||
en bild säger mer än tusen ord... har monterat 2 st från finess en som var gjord från en bil dom hade haft inne hos sig och en från måt jag skickade in och båda gångerna var det super bra passform för mig!
_________________ jonny strand |
||
|
Är väldigt bra passform på dom, men vill du dom skall sitta riktigt tajt kan du behöva finjustera bockarna lite, framstöttorna justerade jag 2 grader och toyotastagen 5grader.
E36 sedan med "utbyggd" fullbur Mvh _________________ Sidney karlsson Bmw e36 sedan lekbil "stödkorven" Bmw e36 sedan fullburs projekt Bmw e36 touring |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bur från Finess?
|
5 besök senaste veckan (12607 totalt) |