Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (196537 totalt) |
Re:
Tackar ![]()
Nja eller joråsatt, om man gör affärer med halvnorskar som är allergisk mot kontanter så kan man få betala dyrt för det.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Det här går ju inget bra..
Efter att motorn lyfts i så såg jag det här. ![]() ![]() Och sedan det här. Jag har då aldrig haft så gott om plats vid torpedväggen med s50in. ![]() Felet fortsätter in i kupen. ![]() Enligt realoem så finns det det motorfästen till s54an som sitter i e46 & Z4 samt en version som sitter i Z3. Vilka motorfästen har ni andra som har s54or i e36 använt? Jag misstänker att jag har fel motorfästen (till min karosstyp) & hoppas på att det finns några andra som passar bättre. Gjutnumren som jag finner på mina är 22 29 426 22/11 samt 10 94 694 22 11 & när jag söker på realoem så finner den inget alls på dessa nummer. Det är ju inte så ovanligt heller. Gjutnumret är väl inte samma som artikelnumret. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Är de inte dags att uppdatera din länk till "bilen" i din profil (som syns unders i alla inlägg du gör) till den här tråden istället för till M5an?
![]() Bra tråd, bil och bygge för övrigt, mycket inspirerande ![]() Ang motorfästen så borde det ju vara din e36 motorfästen du ska använda. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||||||
de där känner jag igen
![]() du måste använda E36 motorfästena så ser de bättre ut igen ![]() ska du använda original insug så ska köpa vänstra motorfästet från Z3 med S54an för att få fäst örat till insuget ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||||||
Re:
Fixat! Men den här är ju bara en substitut till den riktiga.. ![]()
Tackar. ![]() Det fanns visst en hålbild ytterligare där bakom. ![]() Snygga trumpeter i dessa motorer. ![]() Men dessa är strået vassare. Jag förväntar mig inga mirakel i effekt, men ljudet! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re:
Ja men frågan är om han klarar pressen som kommer med alla dessa superspeedparts. Den bilen ska inte bli frånkörd av någon. ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||||||
Re:
Trams, det är ju som en häftigt prissatt bilstereo. ![]() Jag har alltid hävdat att den största begränsningen i alla mina ekipage är bromsklossen i förarstolen, detta är inget som kommer ändras till denna sommaren heller är jag rädd för. ![]()
Det är lugnt det gör jag inte heller... & när bilen är färdig & körbar så är det väl minusgrader & snö igen. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re:
![]() Nu ser det lite bättre ut. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re:
Ja det är bara en tidsfråga. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Alpina
Stiltje minst sagt i garaget.. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. Leker med söndagsbilen istället.. Den skulle jag behöva ett nytt avgassystem till. Är det någon som sitter på någon vettig kontakt till en tysk återförsäljare av BMW/Alpina produkter för att hålla ner kostnaderna? BMW-återförsäljaren gav ett pris som högg till i njuren ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re: Alpina
Sluta ladda upp porr! ![]() Ando på Alpina klubben har kontakter i Tyskland som får fram billigar Alpina delar, kontakta honom! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||||||
Tackar Abbe så här långt efter..
Hösten är här Markus. ![]() ![]() ![]() Min generator blir i vägen för min rattstång, finns det några kända alternativa lösningar för en generatorflytt? Sitter den på samma ställe på en högerstyrd? _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re:
Ja ACn är ju bort rationaliserad ändå. Det funkar utan generatorn i alla fall men det ser ut som att jag blir utan servopumpen &så. Det känns inget vidare.. Att vrida runt 255or utan servo. ![]() Finns det några elservo värt att fundera på? Som inte dödar styrkänslan totalt. ![]() Det verkar att funka i hytten &så, blir väl lite trängre & mysigare. ![]() ![]() Tom X-bracen funkar ju med lite vilja, BMW måste ha haft detta i åtanke när de byggde den. ![]() ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
Re:
Finns inte skuggan av en chans att jag kommer argumentera emot det.. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (196537 totalt) |