| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 1997
|
19 besök idag (197122 totalt) |
|
Re:
Tackar
Nja eller joråsatt, om man gör affärer med halvnorskar som är allergisk mot kontanter så kan man få betala dyrt för det..
_________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
|
Det här går ju inget bra..
Efter att motorn lyfts i så såg jag det här.
Och sedan det här. Jag har då aldrig haft så gott om plats vid torpedväggen med s50in.
Felet fortsätter in i kupen.
Enligt realoem så finns det det motorfästen till s54an som sitter i e46 & Z4 samt en version som sitter i Z3. Vilka motorfästen har ni andra som har s54or i e36 använt? Jag misstänker att jag har fel motorfästen (till min karosstyp) & hoppas på att det finns några andra som passar bättre. Gjutnumren som jag finner på mina är 22 29 426 22/11 samt 10 94 694 22 11 & när jag söker på realoem så finner den inget alls på dessa nummer. Det är ju inte så ovanligt heller. Gjutnumret är väl inte samma som artikelnumret. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
|
Är de inte dags att uppdatera din länk till "bilen" i din profil (som syns unders i alla inlägg du gör) till den här tråden istället för till M5an?
Bra tråd, bil och bygge för övrigt, mycket inspirerande
Ang motorfästen så borde det ju vara din e36 motorfästen du ska använda. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||||||
|
de där känner jag igen
du måste använda E36 motorfästena så ser de bättre ut igen
ska du använda original insug så ska köpa vänstra motorfästet från Z3 med S54an för att få fäst örat till insuget
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||||||
|
Re:
Fixat! Men den här är ju bara en substitut till den riktiga..
Tackar.
Det fanns visst en hålbild ytterligare där bakom.
Snygga trumpeter i dessa motorer.
Men dessa är strået vassare. Jag förväntar mig inga mirakel i effekt, men ljudet!
_________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
|
Re:
Ja men frågan är om han klarar pressen som kommer med alla dessa superspeedparts. Den bilen ska inte bli frånkörd av någon.
_________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||||||
|
Re:
Trams, det är ju som en häftigt prissatt bilstereo.
Jag har alltid hävdat att den största begränsningen i alla mina ekipage är bromsklossen i förarstolen, detta är inget som kommer ändras till denna sommaren heller är jag rädd för.
Det är lugnt det gör jag inte heller... & när bilen är färdig & körbar så är det väl minusgrader & snö igen. & då går det inte fort..
||||||||||||
|
Re:
Nu ser det lite bättre ut.
||||||||||||
|
Re:
Ja det är bara en tidsfråga.
||||||||||||
|
Alpina
Stiltje minst sagt i garaget..
Uppladdad med Rejsas Android-app. Leker med söndagsbilen istället.. Den skulle jag behöva ett nytt avgassystem till. Är det någon som sitter på någon vettig kontakt till en tysk återförsäljare av BMW/Alpina produkter för att hålla ner kostnaderna? BMW-återförsäljaren gav ett pris som högg till i njuren
||||||||||||
|
Re: Alpina
Sluta ladda upp porr!
Ando på Alpina klubben har kontakter i Tyskland som får fram billigar Alpina delar, kontakta honom! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||||||
|
Tackar Abbe så här långt efter..
Hösten är här Markus.
Min generator blir i vägen för min rattstång, finns det några kända alternativa lösningar för en generatorflytt? Sitter den på samma ställe på en högerstyrd? _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||||||
|
Re:
Ja ACn är ju bort rationaliserad ändå. Det funkar utan generatorn i alla fall men det ser ut som att jag blir utan servopumpen &så. Det känns inget vidare.. Att vrida runt 255or utan servo.
Finns det några elservo värt att fundera på? Som inte dödar styrkänslan totalt.
Det verkar att funka i hytten &så, blir väl lite trängre & mysigare.
Tom X-bracen funkar ju med lite vilja, BMW måste ha haft detta i åtanke när de byggde den.
||||||||||||
|
Re:
Finns inte skuggan av en chans att jag kommer argumentera emot det..
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 1997
|
19 besök idag (197122 totalt) |