| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skivor från Wilwood, knepiga mått
|
1940 besök totalt |
|
Funderar på ventilerade skivor för lösa bells. Generellt antingen 21 mm gods eller 31 mm ? Varför inget emellan ? Även låga svephöjder generelt för belägg (behöver runt 50mm med oken jag planerar att använda). Bra priser annars jämfört med AP, Brembo etc. _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||
|
#160-12206, #160-12204-BK / 160-12205-BK
Alla dessa är 309,6x27,9mm, men det kanske är för stort? Tyckte jag hade problem att hitta skivor som var kring diam. 330 men helst under 25mm tjock, men dina mått kanske inte heller är de lättaste att hitta. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Re:
Jag kör wilwood & 15" på min bil fram 298*32 bak 298 *21 Detta funkar fint med lite spacer _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Slänger in ett wildcard: http://www.hispecbrake.co.uk/ De tillverkar skivor i en våldsam massa storlekar.
Inte hört något negativt om dessa och kommer därför testa att köra med ett sett 300x28 tills i år. De tillverkar också bellsen efter mina ritningar och hård eloxerar. Priserna är det inget fel på.
Skivorna på bilden har Race Groove slitsning och har böjda kylkanaler dvs är höger vänster specifika. |
||||
|
Re:
Priser mellan tummen pekfingret på dom med custom bells ? _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||
|
Re:
3000kr för bells hårdeloxerade inklusive frakt. Skivorna ca 1200kr/st exklusive frakt. http://www.hispecbrake.co.uk/page484 Så ungefär 5500kr för en uppsättning, men det är ju när man byter skivor nästa gång man börjar tjäna in kostnaden för att tillverka bellsen. |
||||
|
Re:
Inte bara för looks, eloxeringen hindrar aluminiumen från att korrodera. Just hård eloxeringen ger en extra slitstark och beständig yta. |
||||
|
Har också köpt skivor med lösa bells från HiSpec. Priserna är bra, men var beredd på lång leveranstid. Köpte deras standardbells, men det var inget de hade på lager och därför tog det 6 veckor från beställning/betalning till leverans. Det var inte riktigt vad min planering inför säsongen behövde...
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1940 besök totalt |