Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 19549 besök totalt |
Val av Time Attack/Demobil till företaget.
Redan innan ens säsongen av Time Attack börjat så funderar vi vad nästa bil ska vara. Kör idag en Mazda Rx8a och fattas minst 200hk för att vara med att köra då man måste hålla jämnt med en G3a och nya M3an för att vara med i minsta klassen. Tanken är att bilen ska vara med i någon av clubklasserna. Inte nog med det den ska vara en Demobil för mitt företag WrapMe DekorTeknik Förstavalet hade varit en Nissan GTR men kostar för mycket även om den sjunker till vintern kommer. Har ett par till förslag: R34 GTR + Drömbil över 10år + Godkänd för att få ut 550hk i Club ch + 4wd - tung - börjar bli gammal Camaro SS + bra med hk original + ger många blickar för företaget + killarna på Torque verkar kunna få dom gå sjukt bra på bana. + nyare bil - tung - inte riktigt min typ av bil - inget för club ch -+ mycket hk vid kompressormatning men hamnar i PRO Nissan 370z + nyare bil + finns så sjukt mycket eftermarknadsgrejor + Ser riktigt bra ut och kan lätt göra till en till en bil som syns rejält. + ovanlig än så länge -+ mycket hk vid kompressormatning men hamnar i PRO - för dåligt med hk, 328hk är lite för lite igentligen, inget för club ch. BMW M3 + bra motor + väghållning + bromsar + väldigt bra rakt igenom. + växellåda - många ser den som en vanlig 3serie och gör inte reklam som dom andra bilarna. - Finns det några? Vilka bilar har jag missat? Porsche är inget för mig personligen, EVO är för vanligt, STI verkar vara ganska ostabil motor. Varför är jag så tidig ute? Jo för jag vill arbeta med en vision hur det ska bli och ha ett stort mål att arbeta för. En fet morot helt enkelt som gör all arbete lite lättare. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||||||||||||||
Lätta små sportbilar? Lotus Exig, Nya alfan 4c som ska börjar säljas i sommar 4-cyl turbo 240hk 800kg mittmotor?
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||||||||
996 turbo hade jag valt. Mycket bang for the buck och ovanlig som demobil.
1m? Z06 lär gå fint med bara lättning.. /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||||||||||
![]() Holden Monaro VXR / Vauxhall VXR? Importera från UK, udda och cool så det räcker och blir över samt stor så mycket plats för reklam ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||||||||||||
Många av bilarna som omnämns i tråden är bilar i prisklassen 350-400k, och i det prisspannet så hade jag satsat på en högerstyrd Nissan GTR från UK.
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||||||||||
Fast vill man ha en beggad gtr från england?
Tror nog dem kostar en hel del när det börjar rasa delar.. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||||||||||
Re:
Mustang GT500 har väl kompressor original (det är väl överladdat original som gäller?). http://www.ebay.co.uk/sch/Cars-/9801 Inte överdrivet lätt att göra snabbt, men eftersom ingen annan är dum nog att testa så blir ni unika. |
||||||||||||||||||
Re:
Kommer tveklöst synas väldigt bra på banorna (misstänker att det blir en del däcksrök, hehehe) _________________ ![]() |
||||||||||||||||||
Re:
I Club Ch känns det som det ja men i Club borde man kunna komma rätt långt med NA motor. Dock vet man ju inte hur det kommer se ut nästa år men då klasserna går åt mera effekt än något annat så kan man inte vara efter där från början.
Ny bil är inte att tänka på tyvärr. Vet inte hur en Lotus står sig mot dom andra bilarna?
Gillar inte riktigt stuket på Porsche förutom GT2 eller GT3an Och då är vi ändå på GTR nivå. 1m har jag kollat lite på, lite aggresivare än M3an och må sjunka rätt bra framöver ![]() Helt klart ett alternativ C6 Z06 är annars ett bra val. Kör man fortfarande med bladfjädring på dom?
Ger inte mycket mera än den Rx8a jag har redan förutom hos dom som gillar wankel. Kostar mera än en GTR Hamnar i PRO Dåligt med kunnande i landet. Får ej köras på vägen och så vidare.
Ingen dum ide! Samma bil som testades i Top Gear med det grymma kompressorljudet? Frågan är hur det är med import och framförallt lysen?
Dom sjunker rätt kraftigt i sverige nu och tror säkert dom landar runt 450.000kr rätt snart. Frågan är om inte en högerstyrd blir osäljbar redan snart? Nu gör det ju inget om bilarna kostar mindre, t.ex R34 GTR och 370Z ligger ju på 250-300tkr
Sitta då inte med tungan i mun utan spotta ut det haha ![]()
En bekant har en sådan och kör runt i så den kan jag ju alltid kolla på. Hur är det med väghållning på en sådan bil och framförallt hur bra blir det med uppgradering av coilovers swaybars osv osv _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||||||||||||||
En sak till är att jag vill ha så lite jobb med bilen som möjligt.
dvs regga om den eller andra större arbeten är inte aktuellt för jag kommer inte ha tiden. Tanken är Bromsar, Coilovers, swaybars osv, Kolfiber, vinge, fälgar/däck och stolar. Basic saker som man kan göra själv och inte tar allt för lång tid. Just därför är det inte aktuellt med trimmade motorer och extremtbyggen. Har ju mitt Rx7 WideBody chassi och RB26a liggande annars men har inte tid med det. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||||||||||||||
Uberlättad z06 borde vara svårslagen redan orignal
Edit: och ja dem åker bladfjädrar, i kolfiber dock ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||||||||||
Valfri jagga typ R (XJR eller S-typ)med kompressormataqd V8 på närmare 400hk vore fräckt. (Byt remhjulet till kompressorn så får du ett gäng hästar till.)
Toklätta, byt chassi och bromsar så har du en fyrdörrars saloon som garanterat kommer få folk att höja på ögonbrynen. Klassisk brittisk gentlemannabil på tvären med bolmande hjul skulle vara något nytt att komma med. ![]() ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||||||||||||||
Re:
Snacka om att synas med den där ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||
Re:
Fast det var väl Time Attack, inte Drifting som bilen skulle användas till? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||||||||||||
Sett till dina kriterier hade jag valt nån av följande:
Porsche 996 turbo Nissan R35 GTR Corvette C6 Z06 BMW M5 E60 Alla ovan är rätt så rimliga i pris nu, gör def. Inte bort sig i originalskick. Skit i att trimma nått större, lätta lätta lätta, på med stora bromsar, breda r däck, fina coilovers, säten, halvbur och ös på. Bättre att välja rätt effekt direkt och istället focusera på det andra. Toktrimmade evos, R34 GTR osv tror jag inte på i längden om du har begränsad budget och mekarmöjlighet. Synd att man inte själv lever som man lär, RX-8an har passerat bilarna ovan med råge och har ändå svårt att matcha krona per varvtid. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||||||||||||||
Re:
Jaguar V8 Star. Minns en sån som gick i VLN på Nürburgring ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 19549 besök totalt |