Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1055 besök totalt |
SÄLJES: Fiat Coupé 20v Turbo
Efter 7 år som ägare till denna underbara bil har det blivit dags att köpa ny bil. Denna coupe är definitivt en av de finare som rullar i Sverige kan jag lova efter att ha varit på många bilträffar och sett en del. Aldrig vinterkörd och varmgarage hållen och alltid handtvättad. Servad i höstas innan avställning, kamrem samt alla andra remmar + vattenpump bytt våren 2012, kvitto finns på arbetet. Väldokumenterad bil med kvitton på alla uppgraderingar som är större summa än vad jag begär för bilen. Motor, växellåda och avgassystem: Rak 5 cyl. 1998cc, 20v, Turbo, 2,75" BlueFlame (rostfritt) från turbon och bak med 100-cellers racekat och extra lambda hål, APEXi öppet luftfilter (orginal luftburk finns och följer med), Gtec 1 chip, NGK BKUR7ET stift. 5 växlad. Effekt/Vridmoment: 259 hk/351 Nm Uppmätt en varm sommardag då yttertempen låg på 28 grader. Papper på det finns dock tror jag att motorn levererar ca 5hk till under rätta förhållanden, läs kallare dag. Chassi: Gula Koni och H&R fjädrar - 35mm sänkt och ställbar hårdhet, Sparco fjäderbensstag. Bromsar: 3G Slitsade skivor 305mm fram med StopTech belägg. Beläggen byttes våren 2012. 251mm bak med Ferodo DS2500 belägg. Goodridge stålomspunna bromsslangar. Motul RBF 660 racing bromsvätska som byttes våren 2012. Brembo 4-kolvs ok fram. Fälg och däck: 215/35 R18 fram och 225/35 R18 bak på Wolfrace ProSprint Chrome Shadow fälgar. Däcken är i väldigt bra skick. Inga vinterdäck finns då den inte är vinterkörd. Interiör/Inredning: Turbotrycksmätare i A-stolpen, helskinn stolar. Pininfarina formsydda mattor och alu. ringar runt instrumentpanelen. Vid snabb och smidig affär slänger jag med en Barnacle Widget - ECU Reader som kan läsa av felkoder och visa momentanvärden under färd. Bilstereo och multimedia: Huvudenhet: Pioneer DEH-P7300R (spelar ej MP3 skivor) Slutsteg: GAS Baslåda: Kenwood 10" eller 12" minns inte exakt vad jag köpte. Utbytta 6.5" bak av förra ägaren. Infinity delningsfilter fram. Det är rätt bra tryck i stereon med andra ord. Exteriör: Limited Edition-kjolpaket samt igensatt emblem i huven. Bortplockad bakrutetorkare dock följer den med om man vill återställa den. I skrivande stund är bilen avställd i väntan på att gatorna ska sopas upp därefter kommer den besiktas och skattas av mig. Säljs med Blocket garanti. Jag vill endast ha seriösa svar, vill du sparka däck och snacka skit så hänger du med till nästa träff. Blocket annons: http://www.blocket.se/stockholm/Fiat |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1055 besök totalt |