Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däcktrycksmätare
2580 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Däcktrycksmätare

Hej!

Jag undrar ifall någon har tips på vad för däcktrycksmätare man ska köpa?? Var ska man köpa en, mekonomen? Tack på förhand!

Philip Lundh
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tack för tipset, sökte tidigare men hittade inget.
Vad tror ni om Michelin mätaren mekonomen säljer? Michelin borde väl tillverka vettiga grejor? Kostar 390kr tror jag. Andra tips, måste köpa en i helgen eller måndag morgon.

Philip Lundh
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jag köpte en Michelin fotpump med manometer som jag inte provat än. Jag diskuterade också så att Michelin måste ju vara försiktiga och inte riskera att släppa ut skitgrejer som förstör varumärket, men jag vet inte, hoppas dock att både manometer och pump är OK. Har iofs en sån där biltema-mätare med sticka som åker ut och den ger repeterbara mätningar med lite offset. Köpte en Biltema-mätare med klocka också för ett par år sen, som jag tappade bort. Hittade den helt nyligen i ett sidofack i skuffen där jag la den (som jag genast kom ihåg) direkt efter inköpet i Uppsala "så jag alltid skulle ha den med och komma ihåg var den var".

Hoppas också att själva pumpen ska vara användbar. Har avverkat en annan fotpump, en handpump och en 12-voltare som inte var nåt att ha. Michelin-pumpen kostade dock bara 145:- på Meca.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Däck för banåka
Däcktrycksmätare
2580 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande