Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2004/05/18-20 SVKG Förarkurs, fortsättningskurs och bankalas
<<   1, 2
3555 besök totalt
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Peter:
Den Vita Ballfons är i min ägo! och till salu...
Eller pratar du Vita Blixten (740 GL)
Men hur skall jag kunna köra två bilar samtidigt?

Magnus - tack för bildtipset, jag har inte fattat varför det bara funkar ibland...

Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Självklart är det Vita Blixten vi talar om!

Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Peter S skrev:
Kristoffer R skrev:

Tältet ja... det var ett tag sen jag använde det. Packar du allt i (på) din Seven?

Jag trailar som vanligt. Jovisst ja... Finns det några instruktörer som åker Seven i år. Av nån anledning så ville ju inge instruera oss sevenåkare förra året. Voffe bidde de på detta vise'?

Hallå där... jag hade Jansa (Seven) i min grupp förrförra året. Jag hade ingen fot med i indelningen sist utan hade ett par vanliga bilar + en Citokräng och en "galen" Elise-tjej i min grupp.

EDIT: FARTgalen Elise-tjej alltså.
Citera
Carl R
Här sen Nov 2002

Peter S skrev:
Kristoffer R skrev:
SVKG har en juste grill som använts på olika träffar.

Jag har framfört önskemålet.
Förmodligen kommer den att vara med.
Kunde själv tagit den men bagageutrymmet i Miatan är ... nära noll.

Kanoners!

Har inte bror din kvar den vita sportbilen som han hade förra året? Den kanske har lite större handskfack än Miatan?

Den här menar du?? Utbytt till en lika slö, fast blå, variant av tyskt fabrikat.

Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Carl R skrev:

Hallå där... jag hade Jansa (Seven) i min grupp förrförra året.

Jamen nu pratar vi om förra året då Henrik sa att instruktörerna hade ett litet meddelande till Seven-åkarna i fortsättningskursen. "Ni får köra på egen hand."

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Carl R skrev:

Den här menar du??

Japp! Raketen! Får du inte in grillen i bumsen då?

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Kristoffer,

Du fixar väl grillen? Jansa & Brolund kommer också och grillar. De kommer dock utan bilar. Eventuellt delar Janne B bil med mig på 60 minutes.

Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Grillen kommer nog med. Henrik lät väldigt sugen på grillning....

Det där med Sevenbilar vet jag inte riktigt. Det handlade bl.a. Om att den fysiska dispositionen hos några instruktörer inte medgav att de monterades i sittbrunnen utan att sticka ovanför bågen med en god decimeter. Andra instruktörer var inte helt komfortabla med att åka fort utomhus. Vi har letat bland ättlingar till japanska kamikazepiloter men inte hittat några villiga offer.

Vita blixten - såld... utan speciell saknad. Trots att den funkade klanderfritt.

Citera
Carl R
Här sen Nov 2002

Peter S skrev:
Carl R skrev:

Hallå där... jag hade Jansa (Seven) i min grupp förrförra året.

Jamen nu pratar vi om förra året då Henrik sa att instruktörerna hade ett litet meddelande till Seven-åkarna i fortsättningskursen. "Ni får köra på egen hand."

Köra på egen hand... på gräset, gruset baklänges mm???

Jag hade tänkt åka med, men vi får vänta med att ge coaching tills eleverna åtminstone stannar på det svarta mer än 1½ varv i taget...

Snyggt kört i 60 Minutes. thumbs up
Citera
Carl R
Här sen Nov 2002

Stor eloge till alla förarkurs-elever från tis/onsdagens kurs! Dessa körde snyggt, säkert och fort hela torsdagen (med mycket varierat bilmaterial) och hade dessutom bra ordning på alla omkörningsställen, och körde utan större tveksamheter i stora grupper av bilar. thumbs up

Kul var att se en Skoda Fabia 1.4 hålla jämna steg hela dagen med betydligt mer potenta bilar. Skodan har ca 60-70 hästar, men är lätt, välbalanserad och slet "ingenting" på däcken. En annan överraskning var en Electrolux-vit VW Beetle Cab (!!) som gick sjukt fort helt runt banan helt i originalskick och gick jämnt med Porsche 911 från mitten av 80-talet (som gick bra, kan intygas), Beetlen hade totalt obegripligt grepp.

En helt standard BMW 316ti gick på 1.15-tider med smalspårdäck (högprofil), det gick på fyrhjulsdrift in i Kvarn-böjen. Imponerande "uppsugningsförmåga" från många elever under utbildningen, vilket gav stor utdelning vid tordagens fria bankörning. thumbs up thumbs up
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004

Tack till en mycket väl utförd förarkurs

Hej
Vill passa på och tacka alla instruktörer och övriga som gjorde vår utbildning på Kinnekulle till en upplevelse!
Speciellt tack till bröderna Rydqvist som lyckades göra säkerhet/teknik/regelverk m.m. till intressanta ämnen genom att med egna erfarenheter göra det hela levande, toppen! Hoppas nu bara att man får fler tillfällen att praktisera vad man lärt. Innan dess blir det dock att se över bromsarna på SLK'n, inte mycket belägg kvar där inte
Hoppas att vi ses snart igen

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Carl R skrev:
...

Svar flyttat till Eftersnack:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=124709#124709