Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1853 besök totalt |
13-tums däck för gat- och liiite banåka, var finns det??
HÖG tid att köpa nya däck till Monzan ![]() Verkar ju inte finnas nåt jätteutbud precis på 13-tummare. Har idag 205/60-13 fram och 215/60-13 bak. Alla tips mottages tacksamt! Och som sagt, jag är inte ute efter R-däck, men gärna nåt som inte blir till gegga efter 10 minuter på bana ![]() _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
|
Tack för tipsen.
Det enda som dyker upp på däckonline är Falken ZIEX ZE-912 http://falkentire.com/tires/car-tire Nån som har erfarenhet av dom? Konstigt iofs, när man kikar på länken ovan visas inga 13" öht... ![]() Federal 595RSR? Billigt "halv R-däck" Toyo RA-1 Finns det däckfimor i Stockholmsområdet som brukar ta hem liknande däck, eller var får man tag i såna? _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
Det här verkar inte bli lätt när jag envisas med att ha kvar mina breddade original 13-tummare
![]() Hittade iaf via andra trådar Skanstulls Däck, dom har lovat "kolla vad som finns i 205/60-13 alt 215/60-13 och utgå därifrån". Låter ju vettigt, jag får nog ta vad som bjuds ![]() Om andra har fler tips så hojta till! _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1853 besök totalt |