| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Pumpa däcken?
|
2188 besök totalt |
|
Pumpa däcken?
Jag har sökt med ljus och lykta, efter en pump som det går att pumpa bildäck med, men inte lyckats att hitta någon.
Det kryllar av pumpar lämpliga för att pumpa cykeldäck (16 bar, en myrfjärt per slag). Sist jag kollade skulle ett däck ha < 3 bar och en hel hink med luft. Är det någon som har sett en sådan pump? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
|
Fotpumpar som denna är väl de enda manuella som verkar rimliga (låt din egen tyngd göra jobbet):
http://www.biltema.se/products/produ Men att höja trycket med 0,5 bar tar en stund. |
|
Finns små elektriska som gör jobbet åt dig, drivs på tolvvolt dessutom. Kostar dryga hundringen!! och tolvvolt har du ju alltid med dig!!
|
|
Problemet med hudralappskompressorerna är de pumpar långsamt och blir lätt överhettade (vill vila en kvart mellan varje däck ung).
Jag har brännt en hittils men jag kan ha fått ett kinaexemplar .
|
|
Köpte min mini-kompressor på Jula för 69:- den har funkat kanon, max drifttid är 10min, har då inte haft problem med överhettning ännu, har iof inte fyllt ett tomt däck ännu, bara justerat trycket på däckena och det tar ju inte 10min direkt.
_________________ Niklas Walkin - |
|
Såg att Mekonomen har en 12-voltskompressor för dryga femhundringen.
De kanske funkar lite bättre än än Biltemas/Julas?...Vad vet jag. Ta en sväng till en butik och testa på ett tomt däck vet ja? _________________ Jörgen Eriksson |
![]() |
Däck för banåka
Pumpa däcken?
|
2188 besök totalt |