| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: T5 topp och 2.0L vev till Saab
|
2439 besök totalt |
|
SÄLJES: T5 topp och 2.0L vev till Saab
Har en topp från en 900 -94 till salu, motorn ska ha gått runt 17000mil och funkat bra vid demontering. Har också en 2,0L vev från samma bil som jag även tror passar i nyare saabmotorer. Kom med bud. Allt finns i Luleå men kan skickas mot fraktkostnad. Mvh Magnus |
||
|
Re:
Jodå de ska finnas! Dock är de ju röret som sitter på ng900 och inte 9000 om de spelar nån roll?
|
||
|
Har du ett insug som har spjällhuset i framkant av motorn? Tror det är nån ng900/og9-3, kortmotor?
9000 har spjällhuset bakåt och det blev för trångt mot torpedväggen i rollan... Ev ett grenrör från nån liknande som ser ut så att turbons avgasutsläpp pekar bakåt? Visst är det härligt att ha högar med "skräp"? Du behöver inget från en 9k cde -95 som jag snart drar till fyrkanten? _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
|
Re: SÄLJES: Massa saab motordelar, 17" + 16" fäl
Jodå däcken är lagliga och fälgarna är runda. |
||
|
Re:
Jo de har jag fast bara från en b206i dvs motorn utan balansaxlar. Vet inte skicket på pumpen men motorn den suttit på har gått 17000mil så borde väl inte va nå fel på den. Mvh |
||
|
Re:
Jag tror inte de finns nått org insug som har spjället i framkant men jag har ju insug liggandes från ng900 och på de sitter ju spjället i mitten å rakt upp, kanske skulle funka? Jag skulle faktist behöva ett par framblinkers om du har kvar dom? Mvh Magnus |
||
|
Re:
Nej tyvär inte de. Mvh |
||
|
Re:
Jag har tydligen helt missuppfattat Locostfolkets lösning! Det får inte peka uppåt, då tar det i huven. Får väl kapa/svetsa om ett 9000-insug istället, dvs vända på hörnen. Om man inte kan sätta det upp och ner? Alla yttre lampor finns kvar, bruksskick. Byta grejer? Har du ett oljetråg som är platt under och har byttan i framkant? Tror att det är dina motorer som ser ut så? 9000 har ett snett tråg som just nu är bilens lägsta punkt... (Förutom däcken) _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|