Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1171 besök totalt |
Hålla reda på massa slicks o fälgar?
Till räserbilen har vi en faslig massa slicks i olika hårdheter och olika stadier av slitage. Till det en bunt olika fälgar. Jag har matat in rubbet i en excelfil för att försöka hålla reda på vad vi har, vad som sitter på vilka fälgar osv osv... Har någon ett bättre upplägg eller bra tips för att hålla koll på detta och någorlunda lätt uppdatera allt eftersom? _________________ ![]() |
||||
Jag har en omgång gatdäck på 17" fälg med polerad, smidd, fälgbana. Dessa skiljer sig markant från de 15" Tigra-fälgar R-däcken sitter på. Har inga problem att hålla reda på allt!
Tipset är alltså, rensa ut allt onödigt (Jag kan hämta det ni inte vill ha kvar ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jag har faktiskt retat mig på att 225/45-17 och liknande inte går in i hjulhusen, kanske skall bygga om rejält på en gång... ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
225/45-17 funkar visst, se bara på bilsportkadetten, fast den var nog inte helt original i plåten ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Re: Hålla reda på massa slicks o fälgar?
Jag har olika modell av fälgar och sen olika färg på fälgarna. Sen drar jag streck med en däckpenna på hur långt de har gått. Antal sträckor då. jobbigare när man lägger 125 varv på Kinnekulle kanske..... Jag har ett rum med bra plats så jag får översikt över allt så då funkar ett enkelt system. _________________ Daniel Steiner |
||||
Re: Hålla reda på massa slicks o fälgar?
Jesustejp runt däck/fälg och skriva direkt med tuschpenna. Fungerar klockrent när man i tokdesperation leter någre däck å kränge på. _________________ Roland Johansson |
||||
Jesustejp???
![]() Vi har en klippa i vårat team som jobbar på en databas/loggingfunktion som kommer bli riktigt trevlig när den är helt utbyggd. Trooooor tanken är streckkod på hjulet för direkt inläsning till detta. ![]() |
||||
Finns klar redan ![]() ![]() ![]() |
||||
Ett av mina favvouttryck! Rejsingtejp, silvertejp, duct tape. Även känt som bara Jesus, dvs frälsaren i nöden. ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
MacGyvertejp/gaffatejp alltså? Jesustejp har jag aldrig hört förut, bra namn! ![]() _________________ 911SC -82 |
||||
Ja koden finns ju på vissa däck...men ngnstans för oss att lagra detta är liksom inte lika enkelt. ![]() ![]() ![]() Jesustejp. ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1171 besök totalt |