Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hålla reda på massa slicks o fälgar?
1171 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Till räserbilen har vi en faslig massa slicks i olika hårdheter och olika stadier av slitage. Till det en bunt olika fälgar. Jag har matat in rubbet i en excelfil för att försöka hålla reda på vad vi har, vad som sitter på vilka fälgar osv osv...

Har någon ett bättre upplägg eller bra tips för att hålla koll på detta och någorlunda lätt uppdatera allt eftersom?

Täby
Här sen Nov 2002

Jag har en omgång gatdäck på 17" fälg med polerad, smidd, fälgbana. Dessa skiljer sig markant från de 15" Tigra-fälgar R-däcken sitter på. Har inga problem att hålla reda på allt!

Tipset är alltså, rensa ut allt onödigt (Jag kan hämta det ni inte vill ha kvar )

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
18 tum 265or passar nog inte på din bil

Kul att vi har många slicks (ca 40 st). Synd att alla utom 2st är klart beggade...

Täby
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Jag har faktiskt retat mig på att 225/45-17 och liknande inte går in i hjulhusen, kanske skall bygga om rejält på en gång...

Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Magnus Thomé skrev:

Jag har faktiskt retat mig på att 225/45-17 och liknande inte går in i hjulhusen, kanske skall bygga om rejält på en gång...

225/45-17 funkar visst, se bara på bilsportkadetten, fast den var nog inte helt original i plåten

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: Hålla reda på massa slicks o fälgar?

Magnus Thomé skrev:
Till räserbilen har vi en faslig massa slicks i olika hårdheter och olika stadier av slitage. Till det en bunt olika fälgar. Jag har matat in rubbet i en excelfil för att försöka hålla reda på vad vi har, vad som sitter på vilka fälgar osv osv...

Har någon ett bättre upplägg eller bra tips för att hålla koll på detta och någorlunda lätt uppdatera allt eftersom?

Jag har olika modell av fälgar och sen olika färg på fälgarna.
Sen drar jag streck med en däckpenna på hur långt de har gått. Antal sträckor då. jobbigare när man lägger 125 varv på Kinnekulle kanske.....
Jag har ett rum med bra plats så jag får översikt över allt så då funkar ett enkelt system.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Hålla reda på massa slicks o fälgar?

Magnus Thomé skrev:

Jesustejp runt däck/fälg och skriva direkt med tuschpenna. Fungerar klockrent när man i tokdesperation leter någre däck å kränge på.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Jesustejp???

Vi har en klippa i vårat team som jobbar på en databas/loggingfunktion som kommer bli riktigt trevlig när den är helt utbyggd. Trooooor tanken är streckkod på hjulet för direkt inläsning till detta. thumbs up

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Andreas Lidström skrev:
Jesustejp???

Vi har en klippa i vårat team som jobbar på en databas/loggingfunktion som kommer bli riktigt trevlig när den är helt utbyggd. Trooooor tanken är streckkod på hjulet för direkt inläsning till detta. thumbs up

Finns klar redan (fast det är för att begränsa er isåfall ) och dunlop däcken har det inbyggt i däcket redan... thumbs up

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Andreas Lidström skrev:
Jesustejp???

Ett av mina favvouttryck!

Rejsingtejp, silvertejp, duct tape. Även känt som bara Jesus, dvs frälsaren i nöden. Kärt barn har många namn.

Johan Söderberg
Uppsala
Här sen Okt 2003

Peter S skrev:
Andreas Lidström skrev:
Jesustejp???

Ett av mina favvouttryck!

Rejsingtejp, silvertejp, duct tape. Även känt som bara Jesus, dvs frälsaren i nöden. Kärt barn har många namn.

MacGyvertejp/gaffatejp alltså? Jesustejp har jag aldrig hört förut, bra namn! thumbs up

Mantorp
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Andreas Lidström skrev:
Jesustejp???

Finns klar redan (fast det är för att begränsa er isåfall ) och dunlop däcken har det inbyggt i däcket redan... thumbs up

Ja koden finns ju på vissa däck...men ngnstans för oss att lagra detta är liksom inte lika enkelt. Sen har vi ju däck utan kod så...

Jesustejp. thumbs up

Allmänt banåkaforum
1171 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande