Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 22502 besök totalt |
För övrigt tycker jag nog inte att jag bytt upp mig.
965:an är coolare. Du har för jäkla bra speed i din röda kärra. Synd att jag inte fick se din framfart i cuppen. ![]() _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Tack, men om det är en blå 997RS som körde om dig på yttern då kan jag bekräfta att det är fullständigt normal, hände nästan mig med, Kent har verkligen bra fart !
Är inte med på kinnekulle, jar har varit ute 3 helger i rad så nu måste det blir en längre paus _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re: SAR
Läcker bil Tommy!
_________________ Mikael S |
||||
Ny bromsar monterade. Blev svarta pagid runt om. Funka kanon på Mantorp.Ny olja och nya skivor fram med.
![]() ![]() Äntligen kan man bromsa vetigt. I höstas fick jag avbryta efter bara 10min på Mantorp med bromsar som var helt svampiga. Nu var det bara att köra på, kände ingen mattning alls. _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Vingvarning
Fick äntligen bort felmeddelandet från min vinge. Jag har ju bytt från original till en GT2 vinge som inte har hydraliken. Har då fått en felvarning så fort man kom upp i lite hastighet. GT2 kablage var ju lösningen. Men nu undrar jag, i kablaget som jag köpte från FVD så är det ju bara (vad jag kan se) kontakter och kablar. Då borde man väl kunna bygga om orginalet så det funkar? Nån som kollat på detta? Kabeln kostade ju ändå 1000:- ![]() _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Re: Vingvarning
Ja, det går att bygga om orginalhärvan. Tror till och med att det virtuellt låsa vingen i uppeläge och sen sluta/tejpa ihop rätt brytare så får du ingen felkod så länge du inte rör knappen, men det är ju lite bondmeck-lösning... ;-) /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||
Låda
Jaha utvecklingen fortsätter. Fick ett lager ljud i lådan och rev ner den. Visade sig att kronmuttern på ingående axel i lådan lossnat och skruvat upp sig, detta medför att back/5/6 :ans drev kan röra på sig längdled utmed axel. Inte bra. Ett lager hade tagit skada men förutom det så va allt ok. Fördelen med att börja riva nånstans är ju att man kan fixa lite annat (som normal inte behöver göras men ivarjefall) så det blev ny slavcylinder/bomb samt vxlfäste. Skönt att det är bytt nu också... ![]() _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
996TT
Självklart öppna jag den också men allt såg bra ut. Nu är bilen ihopskruvad och skall få en vaxning och sen dags för besiktning... Kinnekulle 7 Juni med PCS då blir det åka av. _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 22502 besök totalt |