| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rullande landsväg för 4wd
|
5978 besök totalt |
|
Hej,
Jag vet lite mer om vad verkstaden redan har testat nu. Skulle vara tacksam för tips om lämpligt nästa steg... De har: - kört på rullande landsväg, och då uppträder inte felet. Detta är det som förbryllar mig mest och jag vet inte om jag litar på det... - bytt diverter valve och ett relä som styr wastegatarna - bytt turbos och wastegates - Bytt diverse packningar på insugssidan, ej grenrörspackning - testat att det inte är multiremmen som låter - bytt servopump och slavcylinder (osäker på om det heter så, det som ofta läcker pentosin på våra turbosar) - kört utan multirem så de vet att inte är någon kringutrustning (serrvosar, pumpar, etc) som låter Jag tycker det logiska vore att byta alla slangar. Snart ger jag upp. Bilen går ju som den ska, det är bara ett litet blåsljud. Jag kanske ska skaffa öronproppar och köra vidare här i livet :-( Jag har mejlat VD på Porsche Sverige men inte fått något svar. Jag har bett om en likvärdig lånebil från fredag. Enligt villkoren i garantin ska de laga alla fel inom 2 veckor eller utan oväsentlig olägenhet för kunden. Med vänlig hälsning, Sebastian _________________ Sebastian Schattauer |
||
|
Re:
hej sebastian har i kontrolleret tændroret elektrode afstand, den skal jo være mindre på en turbobil så ladetrykket ikke blæser gnisten ud, ned på en 0,5-0,6mm har provet det på min rallybil da vi fik nye tændror i hilsen sogaard _________________ Henning Sogaard Madsen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Rullande landsväg för 4wd
|
5978 besök totalt |