Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Rullande landsväg för 4wd
<<   1, 2
5978 besök totalt
TT Zeb
Norrort, Stockholm
Här sen Apr 2013

Hej,

Jag vet lite mer om vad verkstaden redan har testat nu. Skulle vara tacksam för tips om lämpligt nästa steg...

De har:
- kört på rullande landsväg, och då uppträder inte felet. Detta är det som förbryllar mig mest och jag vet inte om jag litar på det...
- bytt diverter valve och ett relä som styr wastegatarna
- bytt turbos och wastegates
- Bytt diverse packningar på insugssidan, ej grenrörspackning
- testat att det inte är multiremmen som låter
- bytt servopump och slavcylinder (osäker på om det heter så, det som ofta läcker pentosin på våra turbosar)
- kört utan multirem så de vet att inte är någon kringutrustning (serrvosar, pumpar, etc) som låter

Jag tycker det logiska vore att byta alla slangar.

Snart ger jag upp. Bilen går ju som den ska, det är bara ett litet blåsljud. Jag kanske ska skaffa öronproppar och köra vidare här i livet :-(

Jag har mejlat VD på Porsche Sverige men inte fått något svar. Jag har bett om en likvärdig lånebil från fredag. Enligt villkoren i garantin ska de laga alla fel inom 2 veckor eller utan oväsentlig olägenhet för kunden.

Med vänlig hälsning,
Sebastian

Huddinge
Här sen Maj 2010

Kör bilen till Claus på Turbocenter, han löser problemet.
Bara att skicka räkningen till Porsche.

Radical SR8
AMG GT R
Citera
sogaard
KBH Danmark
Här sen Feb 2006

Re:

TT Zeb skrev:
Hej,

Detta är mitt första inlägg på rejsa. Jag heter Sebastian och det är mig Micke vill försöka hjälpa. Bilen är en 996 turbo från 2004. Det är ett garantiärende och märkesverkstad har bytt båda turbo utan resultat. Det låter bara vid fullgasacceleration över 5000 varv och felsökning sker genom slumpmässigt byta en reservdel, varmköra och sedan uppsöka en avskild raksträcka på allmän väg. Känns sådär...

Vore därför kanon med tips vilken rullande landsväg 4WD i sthlmsområdet ni tycker passar bäst för denna felsöking.

Mvh,
Sebastian
Porsche 996 Turbo

hej sebastian

har i kontrolleret tændroret elektrode afstand, den skal jo være mindre på en turbobil
så ladetrykket ikke blæser gnisten ud, ned på en 0,5-0,6mm
har provet det på min rallybil da vi fik nye tændror i

hilsen sogaard

Rullande landsväg för 4wd
<<   1, 2
5978 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande