Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 24969 besök totalt |
Re:
Och dom hördes ju förra året. Hörde detta rykte i vintras och att dom ska ha gått runt reglerna på något vis. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Re:
Åfan, man kan alltså köpa sig ur 95 db gränsen genom att köra i dom dyrare klasserna... ![]() |
||||||
Är det en regel så ska den väl gälla? Vad är det för ett jävla trams och slira på tolkningarna för att det är en dyr klass? Jävla tomtar på ren svenska!
![]() SBF borde värna motorsporten, inte jobba mot den. För mig är ljudet ett viktigt inslag och en viktig del i upplevelsen. Att gå och titta på ett lass symaskiner som susar runt på banorna intresserar inte mig. Fast det är ju jag det. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Jag hörde TTA (STCC) bilarna träna på knutstorp... Dom lät långt under än när Time Attack hade körning där...
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||||
Re:
Nu vet vi förvisso inte hur det förhåller sig men jag gissar att det luktar lite illa här ![]() |
||||||
Jag kan informera er om att STCC och TTA inte var "Racing" utan vanligt hederligt FOLKRACE och därmed
får de låta 100db. Döp om Modsport o.s.v. till Folkrace A,B,C o.s.v så får ni ha 100 db ni också!!!!!!!!!!!!!!! Enkelt va!!!! Chaffsa inte - skrid till handling så kanske min bil också klarar ljudfällan. Lycka till i dopingen!!!!!!!!!!!!! _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
Re:
Det är ju intressant. Vilka dagar var det? (nyfiken på vems timeattackarrangemang det var) _________________ ![]() |
||||||
Re:
Ja, eller de billigare klasserna tydligen? ![]() Jag tror bara det finns en väg frammåt och det är att TOTALVÄGRA gå med på detta. Inte en ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
Så det är bara bilarna som stör boende i omgivningarna men inte musik och speaker? ![]() Hur kan man tillåta att musik och speaker låter mer än 95 dB om man har satt en gräns för vad som är störande? Som boende i omgivningarna, och irriterad sådan, så kan det ju knappast spela roll om det är motorljud eller musik/tal som stör?! Eller? _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
Om man skiter i att ha fullgas så borde man falla utanför mätkraven... ![]() |
||||||
Re:
Nej, det låter rimligt. Men tydligen tycker inte alla så. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Tänk om...
En tanke som slog mig.. Tur att Sverige inte har några F1 lopp eller?? Nej, i slutändan är det som grannen hemma på gatan som vill få bort lekplatsen... För att det låter när barnen leker där... Köp inget hus nära järnvägen då tågen går där. _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||||
Re:
Njaa, inte halva gänget i carreralopp 1, bara 40 % ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||
Re:
Är det med ironi eller sanning? Intressant att inte hela fältet blir svartflaggst när ALLA åker lika dana bildar. Är det vissa som planerar sitt gasande efter var det mäts, några som gasa gör dåligt eller bara några som skött om sina bilar tillräckligt bra? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
vi har inte hajat det där med bullerkrav, vi har alltid fritt buller på våra tävlingar......vem fan orkar med få till en 95 db lösning, inte vi i alla fall så för 2013 fritt bullar för alla
![]() www.landracing.se _________________ Avregistrerad användare |
||||||
Re:
Varken eller, var ett skämt ![]() 4a bilar av 10o bröt. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||
Re:
Och ni håller er inom aktuell banas av myndigheter pålagda miljökrav då antar jag? |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 24969 besök totalt |