Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Titta på denna annons!
1416 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Titta på denna annons!

Som jag tidigare nämnt så har priserna på Lotus 340R fallit kraftigt i England. Denna bil är inte ens den billigaste, men kolla specifikationen! ALLT DETTA GÖTTIGÖTTI FÖR BARA 329 000 KR. MAN BLIR JU NÄSTAN FÖRBANNAD!

LOTUS 340 R 190 bhp , 2000 X Reg , 2,900 miles . Air Intake Boost Tube In Carbon Fibre, Alarm, Carbon Fibre Cycle Wings, Carbon Fibre Engine Cover, Carbon Fibre Removeable Steering Wheel, Factory Sports Suspension, Magnatech Race Wheels In Graphite, Mounted Fire Extinguisher, Short Throw Gear Change, Titanium Sports Exhaust, Tonneau Cover.one of the first 50 built, Lotus say these were the best built examples. Please call for further list of extras, this vehicle has never been used in anger, any genuine 340 R seeker will buy this one. £23,500
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Får man ödmjukast be om att inte skicka in sånnahär aptitretare mer!

Att tom jag, som snudd sjuk märkesentusiast, vill ha en sådan på riktigt säger, för dom som känner mig iaf, en hel del.
Det är inte många bilar som kan få mig att byta "inriktning"...men denhär kan verkligen!

Våga vi hoppas på att de sjunker ännu mer de närmsta 3 åren?

Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Går det att regga en sån i sverige? Blir avis på engelsmännen som har så
många roliga bilar o banor.

janne nagy

Jan Nagy
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

janne N skrev:
Går det att regga en sån i sverige? Blir avis på engelsmännen som har så
många roliga bilar o banor.

janne nagy

Joo, man blir inte riktigt klok på mentaliteten här i Svärje bland politiker/byråkrater och annat drägg som inte förstår bättre...

Att Engländarna kan bygga bra och roliga sportbilar samt att de har bra och roliga banor har ju att göra med deras motorkultur som ligger ljusår före våran... Iofs. har det väl blivit bättre de senaste åren men det tar tid att flytta på ett berg fyllt av byråkrati och idel motsättningar !!
TACK fr.f.a. till Johan Thorén och Janne "Flash" Nilsson för sitt ivriga och aldrig svalnande intresse för bearbeta, trycka på SVT (enklaste och säkraste sättet att nå ut till bred publik), tända gnistan igen och mata lågan med friskt bränsle... Jag är övertygad om att de svenskar som ser dessa STCC-lopp inte hade haft samma intresse för banrejsing om inte det hade varit för deras (Johans & Jannes) engagemang !! Var bara tvungen att lägga in det...

Hoppsan ! Nu vart det OT så det rann över med råge !?!

Men hur många engelska sportvagnsfabrikanter har inte legat på gräsen till att kursa en eller fler gånger ?? ALLA m.e.m. !!! Då har väl större utländska motorföretag gått in som köpare och räddat sysslesättningen... Intressant är att, även om företagen bytt moderbolag, får de vara kvar i sitt gamla hemland ??? Det finns som sagt en viss känsla för sportvagnsbygge på de blåsiga och regniga öarna i väst även om kvaliteten inte varit deras dragplåster har genuiteten och fr.f.a. kreativiteten alltid infunnit sig.

Engelska sportbilar säljer ju sig själva utan några större uppoffringar i diverse fjantiga reklamkampanjer..

S.C.S
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
janne N skrev:
Går det att regga en sån i sverige?

Inga problem, bara att regga in den. Jag tror att det endast finns en enda 340R i Sverige, och den är till salu. Du hittar den på http://www.bytbil.com/ för 475 000 kr.
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

De flesta här är lite halvsjuka i pallet, Peter hör till en av dem.
Klart att man får svar på tal om man frågar om den går att regga.
Tycker din Elise är mer skön att se på, vill gärna titta närmare på den i sommar.

janne nagy

Jan Nagy
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
janne N skrev:
De flesta här är lite halvsjuka i pallet, Peter hör till en av dem.
Klart att man får svar på tal om man frågar om den går att regga.
Tycker din Elise är mer skön att se på, vill gärna titta närmare på den i sommar.

janne nagy

Tack Självklart får du titta närmare på min lilla älskling. Du kan nog få åka med en sväng om hon är på bra humör
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Tackar för inbjudan, kommer utnyttja den så snart tillfälle ges. thumbs up

janne nagy

Jan Nagy
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
janne N skrev:
Tackar för inbjudan, kommer utnyttja den så snart tillfälle ges. thumbs up

janne nagy

Hur blev det med CSL:en, har du bestämt dig? När får du leverans?
Citera
Allmänt banåkaforum
Titta på denna annons!
1416 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande