Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
9919 besök totalt |
SÄLJES: Mazda Miata Mx-5 -98 140 Hk Rejsbil / Trackday
Verkar som det är dags att sälja. http://www.mx5racingclub.se/forum/vi Denna bil är byggd utan att vara "krånglig"....dvs, man behöver inte vara speciellt rejskunnig för att äga. Bilen är mekad i stort sett enbart av en och samma bilmekaniker. Autotrim i Göteborg, Fredrik Gross. Eftersom ägaren kör hellre än mekar Bilen har typ allt i utrustning. Motorbyte 2011, pg.a vid ett oljebyte blev det galet med oljefiltret. Nya motorn skulle bara gått 3500 mil enligt uppgift, går naturligtvis inte att verifiera. Men motorblocket var mycket rent och snyggt på den nya motorn. Motorn är oöppnad. Nylackad 2011, är även blixten Mcqueen stripad. Helbur byggd av Finnes.se Inreggad och besiktigad. Sexpunktbälten förarsida. Två rejsstolar så när du skjutsar coola personer...sitter dom fast Funkar underbart i regn, som är tecken på en lättkörd bil. Levereras med vagnbok för 2013 (ett måste om du ska tävla med bilen). Toyo Regndäck på Superleggera OZ fälgar 7" breda. 4 Nya Kumho R-Däck, 6Ul fälgar 8 Tum breda 6st. 4 Kumho R-däck som gått två rejs (8 heat tot) OM den som köper ska tävla med bilen: Krånglar inte allt till sig, kommer jag vara med i depån under 2013 års tävlingar. Naturligtvis hjälper jag till då, om det behövs stöd och tips. Bilen är en perfekt rejsbil o trackdaybil. Bilen kostar 150 000:- Finns även en Tiki trailer 365. -2010 Tippskruv. 1300 kg som gör jobbet både med denna bil och hushållets behov. Den har avtagbara gallergrindar Förhöjt (dubbelt) golv med ramperna under:) Sommar och vinterdäck(odubbade c-däck) Ev byte som är av intresse: Bmw M3 -E46 Eller z4 M Coupe Corvette C6 -zo6 Manuell (Roadsport A, nästa ) Pengar åt båda håll funkar. http://www.spvm.se/gallery/Roadsport Sluta dröm nu Ha kul i sommar på banorna Andreas 0705 - 64 61 51 _________________ Andreas Halbig |
||
Du glömde väl att nämna att bil + förare vann både MX5 Cup och Roadsport C under 2012, om jag inte kommer ihåg helt fel?
![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Re:
Tack Thomas, ![]() Fick en fråga om varvtider som bilen presterat: Anderstorp: 1:54 Falkenberg 0:52 Gotland Ring 1,35 Kinnekulle: 1:16 Knutstorp: 1:09 Mantorp: 1:33 Tiderna blev till under rejsheat. _________________ Andreas Halbig |
||
|
||
Andreas
Hai Andreas Verkar logiskt att byta klass Varför hoppa över B ?? Du är så klart välkommen i A Lycka till med försäljningen, eller du byter kanske klass ändå Vad gäller bilen brukar den vara hel o ren samt snabb med Andreas under hjälmen Din / Bengt Metz ![]() _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Re: Andreas
Hej Bengt. Jösses vilka svängar vi haft tillsammans Mattafaran(bilens smeknamn) och jag. O förresten, ibland med sällskap.... ![]() länk: http://www.youtube.com/watch?v=evZZO (om den ovan inte funkar.) Mycket roligt so far:)) Varför sälja då? Funderar på en M3 i A. Det är finns inte mycket mer "gadgets" att göra mattafaran snabbare med, utan att "förstöra" miataracingen anser jag. Som det känns nu räcker inte trackdays enbart, fått smak för tävlandet (tyvärr....?...) Har funderat på att bygga en ny motor till denna bil, och köra i Roadsport B Men det jag sett genom åren i depåerna vad det gäller trimmade motorer....nja inte så lockande. Oöppnade motorer ger mer körtid och mindre huvudvärk om jag inte sett i syner. Skulle kunna plocka ur ABSén ur bilen, men det känns udda. B's vikt/effekt förhållande är svårt att hitta bilar som passar in, är min åsikt. Antingen blir dom för starka och hamnar i botten A, eller för svaga/tunga och hamnar i botten B. Miatan NB -140hk är bra i C, bilen behöver inte massakeras för att passa fint. Det tillsammans med känslan i en Miata, är nog framgångsreceptet för Miataracingen i Sverige. O på de trackdays denna bil besökt, vet inte hur många bilar med dubbla effektövertaget (eller mer) som blivit lämnade bakom. Det är nästan lika roligt att köra om dessa bilar som att tävla ju!. En M3 i Roadsport A, är inte heller speciellt ultimat säger du då Bengt:) Nää, kanske inte. I somras testade jag Torulfs M3 på Ssm, med blandat resultat...och rykande däck.... (jag klarade inte av denna farkost riktigt) Den bilen var en annan typ av utmaning, körmässigt. Tvivlar dock, hur rolig en M3 är efter ett tag?. Blir man van M3ans kraft efter några race..., tror jag faktiskt Miatan som körmaskin vinner i längden. speciellt i regn. Balansen är underbar i det blöta med denna Miata. Det löser sig nog. Och vi ses i depåerna till sommarn Bengt, med eller utan bil för mig. Din Andreas:) Sorry moderator och övriga för OT och inbördes BengtAndreasAndreasBengtbeundran i denna säljestråd. Firar med några bilder till ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Halbig |
||
Hej andreas
Hej Andreas, min Hjälte Ball film Andreas Mig lurar du inte, du åker nästan fullfart vad jag ser, tror hundan hon tycker det går fort Jag körde en tjej en gång på publikåkningen SSM Hon började skrika långt INNAN vi kommit ut på banan Hon skrek värre än din fru eller är det sambo Jag KRÖP runt i två varv under ett mer eller mindre konstant vrål Jag frågade henne när vi kom in i depå vad hon tyckte, det var det häftigaste hon varit med om, skitball sa hon Vi ses o hörs hoppas jag / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Ursäkta OT ...
Skaffa en super seven så slipper du höra när Jessica skriker så kan du trycka på ännu mer ![]() J-ä fin bil btw ![]() _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
Re:
Tack för den ide'n ![]() ----------------------------------- Bilen har nu vagnbok för 2013. _________________ Andreas Halbig |
||
Haha!
Filmen var världsklass! ![]() "-Är det obehagligt? -JAA!! -ok (fortsätter med oförändrad hastighet)" Om du inte blir av med alla 6UI fälgarna kan du skicka mig ett PM. Mvh _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Re:
Tack för erbjudandet Roger. Men det är för "mycket" rejsbil med Radical för mig. Kul att se hur ni blir fler & fler i Spvm Rs ![]() _________________ Andreas Halbig |
||
http://www.youtube.com/watch?v=VTg7Y
En liten snutt från Spvm rejs 1 2013 (neeej, fattar fortfarande inte hur man lägger in youtube filmen på forumet....) ![]() _________________ Andreas Halbig |
||
Re:
Så här ![]() ![]() Använd quote knappen och byt ut endast texten till youtube och lägg in länken däri mellan så blir det som ovan. ![]() _________________ ![]() |
||
|
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
9919 besök totalt |