| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW fälg 161 samt Federal 595 RS-R. SÅLD
|
1321 besök totalt |
|
Som av en lycklig omständighet kom jag över nya fälgar och däck för trackdays när jag var på Mantorp senast. Därför vill jag sälja mina befintliga. Kan antingen sälja fälgar och däck separat eller monterat och klart Fälgarna är BMW original fälg 161 till E9X bultcirkel 5x120 Fram 8x17 ET34 Bak 8,5x17 ET37 ena bakfälgen har lite kantskrap annars är de i bra skick (men använda förstås). Däcken är Federal 595RS-R Fram 225-45/17 Bak 255-40/17 Däcken är nya sedan i våras och har gått ca 40 varv på mantorp. ca 5,5 mm mönsterdjup fram och ca 6 mm bak. Vänster framdäck har de mycket vanliga fedral sprickorna men dessa brukar inte vara något problem att "köra igenom". Detta är ett perfekt nybörjarsett, däcken kommer inte ge den bästa varvtiden men de står emot belstningen mycket bättre än vanliga gatdäck.
Priset kan vi diskutera, men någon tusenlapp per fälg minus lite på den skrapade och någon femhundring per däck kan väl vara rimligt. Köper du både fälg och däck så blir priset bättre förstås. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
![]() |
SÄLJES
|
1321 besök totalt |