Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
prisvärd bränslepump
831 besök totalt
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare
prisvärd bränslepump

Hej!

Jag har under åren fått många bra tips här så jag tänkte bjuda på en själv. Inbyggnads bränslepump som inte kostar skjortan och fungerar över förväntan:

Walbro GSS341

Pumpen i min 5-cylindriga etanolkonverterade Audi började säcka efter 4000 varv, tills det blev lambda 1.0 vid 1.3 bar och 6000 varv

Efter lite Googlande upptäckte jag att många rekommenderade denna. Eftersom den bara kostar 350:- +frakt från Ebay tänkte jag att det är värt ett försök. När jag fick den insåg jag att den är fysiskt mindre än originalpumpen men installerade den ändå. Och se på fan, den funkar! I mitt fall behövde jag något som kan pumpa E85 vid 5.5 bar systemtryck genom fem 550cc spridare och den fixar det galant!

Flödessiffror:
http://s24.photobucket.com/user/CFrance/media/Ebay/GSS341flowsheet.jpg . . . .

Stockholm
Här sen Dec 2007

Den är väldigt populär inom 200SX- och Impreza-kretsarna, mycket för att man inte behöver dra kraftigare matning till den, mot 044:or.
Sitter faktiskt en sådan i bruks-Imprezan då orginal säckade ihop och denna var ungefär 3 000 kronor billigare.

Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Enligt tabellen ovan drar den uppemot 14A vid högre tryck så det är inte direkt lågströmsmodell, men oftast sitter det 20A-säkringar på bränslepumpen original och då är den plug & play.

prisvärd bränslepump
831 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande