Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (46548 totalt) |
Re:
Label off är riktigt bra för att ta bort resterna från asfaltmattorna. http://www.biltema.se/ProductImages/ _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||
Re:
Där har vi det, tack ![]() _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Re:
Nja, det är väl detta som händer i år, vill lätta mer men vet inte var jag ska hitta så mycket mer vikt att ta bort. Gjuta karossdelar i GF kanske, men kostar nog en del. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Lite har hänt.
Klar med rensning av asfaltsmattorna i bilen, täckt hål med alutejp och målat lite. en lite plåt för fötterna monterad. Totalt försvann det 11+6 kg mattor, asfalt och själva yttermattan. ![]() ![]() ![]() ![]() Fundering på bältet på sista bilden, ska man dra det igenom sidan på stolen eller kan man ha det som det är på besiktningen? Elantennen har försvunnit och en inklädnad på bakluckan, 2 kg till som försvunnit. Så runt 96 kg borta ![]() Finns lite mer att ta, innertak, hatthylla och paneler på a,b,c stolparna. Kanske att det finns asfaltsmattor under innertak också. Hatthyllan får jag klura lite på, det blir hål in till bagagerummet. Så någon typ av plåtinklädnad måste till då. Någon gång kanske det blir plastfönster, men då måste jag lösa problemet med att inte ha dörrbågar att skruva plasten i. Måste vara mycket vikt att spara in med tanke på elhissar som kan försvinna. Besiktning bokad till den 13/5, körförbud just nu då jag missade att tiden gick ut sista april ![]() Missar första träffen med klubben. Nästa träff blir 2/6. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Ingen bra dag, besiktning gick åt pipan.
Hög avgasvärden och en säkring som spökar, bromsljus och tuta som inte ville funka. Kanske har hittat ett fel på avgasvärdena, tempen går inte upp till rätt nivå så motorn kanske går fett pågrund av det. Termostatbyte med andra ord. Väntar också på att få hem min lyft, DHL strular, hoppas på morgondagen. Så helgen är räddad ![]() _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Re:
Du får hojta om du behöver två händer extra! lyften är ledig from i eftermiddag ![]() Ang. bältet så drog i alla fall jag mina genom hålet i sidan på stolen. Fint med lackat invändigt, spruta eller pensel? _________________ ![]() |
||||
Re:
Kanon, ska ha det i åtanke ![]() Har ju en månad att fixa felen, är det bara tempen som gör att det bråkar så går det ju snabbt, annars får jag lämna in bilen för felsökning. Målningen ser bra ut på håll ![]() _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Re:
Förhoppningsvis så kommer du bara att kolla rakt fram ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Missade ju första körningen som var i söndags, nästa är 2/6 på Kullen, det ser jag fram emot. Hoppas få ordning på grejerna, sitter ju i Götet just nu på praktik varje dag, sen blir det lite till på skolan fram tills den 3/6 då jag hoppas bli godkänd. Sen blir det att hoppa ut i arbetslösheten ![]() ![]() Och DHL fortsätter att strula, billyften ligger kvar i Borås, skulle fått den i fredags ![]() _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Re:
Kul! 1/6 är de körning med BMW klubben på kullen, står som reserv men koppas jag kommer med! Positivt att vara fullärd ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() Ombesiktning i dag, gick bra ![]() Fick vägt bilen också, 1310 kg med 77 kg Roger i bilen och 2/3 full tank, någonstans är det dock fel, i regbeviset står det 1460 och jag har plockat ut 95 kg, får inte den matten att gå ihop. ![]() Lyften på plats och fullt fungerande, lycka. Ska ta och organisera om lite med hyllor och dylikt som står lite i vägen nu, en annan dag. ![]() Svårt att se, men jag har väldigt mycket luft mellan däck och skärmkant fram, sitter ju sänkfjädrar på den men jag vill ha ner den lite till. Vad göra? Coilovers eller kapa i fjädrarna?. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Har fixat lite under sommaren.
Bussningarna i bakvagnen hade beslutat sig för att ge upp så några Powerflex Black inhandlades på Ebay. Rostigt och jäkligt var det allt. ![]() ![]() En del jobb med att få ut alla bussningar då jag inte fick lånat någon press. Däremot fick jag låna en läster av Börjesson, tack så mycket ![]() Så efter lite blästrande och lite slipande så kom det lite färg på. ![]() ![]() Fick byta mina Eibach fjädrar bak då dem hade satt sig, skilde 1.5 cm i höjd mellan dem. Hjulinställning i fredags morse och sedan iväg till Kinnekulle för tvådagars med Alfaklubben, alltid lika roligt med det goa gänget. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
Kommer inte ihåg exakt, tror det var 6 kilo i viktbesparing totalt, går nog att få ner "lite" till om man väljer alu.
Att göra fler för att sälja, nja, skulle vara om man gjöt av de i gf i såfall. Få se om jag har kvar bilen i första hand. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (46548 totalt) |