| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hydraulisk handbroms BMW e36 325i
|
3 besök senaste veckan (6973 totalt) |
|
Hydraulisk handbroms bmw e36 325i
Hej, jag skulle vilja ha en exakt beskrivning på vad jag behöver, och en ritning för att montera detta på bilen. Vad jag har sett säljer många hydrauliska handbromsar, men inte många ett färdigt kit, ingen vad jag hittat. Så vad behövs? Hållare till spaken? Nipplar? T-kors? Ventiler? Behållare? Har jag dubbla bromsrör bak? Eller ett enkelt? Ja ni förstår nog. Tack på förhand. Mvh boomi _________________ Kristoffer Bohman |
|
Fulsättet är att:
Du klipper av ditt rör till bakre bromsarna. Röret framifrån sätter du i matningen till din bromscylinder till handbromsen. Sen matar du vidare från den cylindern och bak till bromsarna. Enkelt. Det du behöver för denna installation är: En spak och en cylinder till den. Brukar levereras ihop. Sen behöver du verktyg för att kona bromsrör och 2st nipplar. Detta sätt kör många driftare med. Många som inte har det säger att det inte är bra. Jag har hört mycket negativt om det, men inte från någon som kör så. Jag känner 3st driftare i toppklass i sverige som kör så och inte har problem, men det betyder inte att det är rätt. Rätt sätt är följande: Du har bromsen som vanligt. På längsröret monterar du en växelventil som finns att köpa från motorsport leverantörer. Sen kopplar du in handbromsen i den växelventilen. Inga konstigheter, men VIKTIGT är att du matar handbromscylindern från samma oljekopp som vanliga bakbromsen. Annars blir det brunt. Till denna behövs samma som ovan + växelventilen och en slang till matningen. Det kostar några 100 extra med ventilen och sen matar slangen mellan handbroms och oljekopp. Så klart behöver du ju montera handbromsen i bilen någonstans i ett egenbyggt fäste, det finns inte att köpa. Jag kan tipsa dig om att www.motorsportshop.nu har allt du behöver. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
|
Precis så ska man bygga... men att en erfaren driftare kan rita det är ju inte direkt oväntat ;-)
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
![]() |
Skruva banåkabil
Hydraulisk handbroms BMW e36 325i
|
3 besök senaste veckan (6973 totalt) |