Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1542 besök totalt |
Någon duktig på spårval på Midlanda?
Jag håller på för fullt med banskisserna för Midlanda just nu och kan nog behöva lite hjälp med att rita ut rätt spår... Nån som har banan lite mer i färskt i minne än vad jag har? ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag har också kört där och har banan inmemorerad... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Glöm inte Sören... han var också där, samt Tomas Hall. Jag ska försöka komma ihåg spåret och rita ner något. Får väl ta och friska upp minnet med Koni's (lilla ![]() Kan nämna lite kul från det hela. En BMW-tävlande Sundsvallbo stod som instruktör i dubbelhögern efter långa rakan. Fick jättefin drift genom det hela men missade innertangeringspunkten på utgången med en dryg meter. Varpå denne tyckte snyggt men gå på gasen lite tidigare så att du får ut baken tidigare. Då kommer du att komma in till tangeringspunkten snyggt och prydligt, naturligtvis lydde man ju rådet ![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Tyvärr
![]() ![]() Hur är banan att köra ni som kört där???? _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Lite offtopic, den långa rakan fick jag upp i ca 160km/h men när jag skulle bromsa så bottnade pedalen i botten... Hann stanna min 540 innan jag hamnade på sandfållan. Man lär sig av sina misstag att kolla om man har bromsar innan man laddar på för fullt ![]() Men den kurvan är kul om man vill imponera med bredställ ut ur kurvan uppför banan med 2 vilt spinnande hjul, detta med automat och 265/40-17 Michelin MXX3 däck , gissa om jag var gråtfärdig när jag såg att däcken nötts ner ca 3-4mm på en enda banträff, jag skyller på bilens vikt och spinnvänligheten utan diffbroms. Strax efteråt bytte jag till större bromsar vilket är ett måste på den typen av bil!. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1542 besök totalt |