Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nomex-underställ, vad tänka på?
1805 besök totalt
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Tja!

Läge att införskaffa nomex-underställ + balaklava + sockor medans pengarna fortfarande finns på lönekontot!

Så, ni som vet allt, vad ska man tänka på? o hur är storlekarna på de olika märkena?

Mvh
Mangan

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Nomex-underställ, vad tänka på?

Magnus Karlsson skrev:

Så, ni som vet allt, vad ska man tänka på? o hur är storlekarna på de olika märkena?

Att det uppfyller de krav som ställs av förbundet samt att det passar!
Ang. storlekar så prova, prova, prova...

Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:
Magnus Karlsson skrev:

Att det uppfyller de krav som ställs av förbundet samt att det passar!
Ang. storlekar så prova, prova, prova...

Fast just underställ är inte så noga med storleken.... eller rättare sagt... dom är ju i lite töjbart material oftast så det funkar till rätt stora skillnader på kropps-storlek. (och har för mig att dom inte finns i så många storlekar heller, typ small, medium och large eller något sådant)

Eftersom man själv fortfarande kommer i samma underställ som när man var aktiv men den måttsydda overallen är bara att glömma

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik - SLC skrev:

Eftersom man själv fortfarande kommer i samma underställ som när man var aktiv men den måttsydda overallen är bara att glömma

Fast enligt vad jag kunde höra på Anderstorp så ska du snart vara i den gamla overallen igen

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Fredrik - SLC skrev:
Fast just underställ är inte så noga med storleken.... eller rättare sagt... dom är ju i lite töjbart material oftast så det funkar till rätt stora skillnader på kropps-storlek. (och har för mig att dom inte finns i så många storlekar heller, typ small, medium och large eller något sådant)

Hmm, i min verklighet så blir det nog ganska mycket "beställa via postorder" vilket kanske inte främjar provandet... Så om jag satsar på en Large i säg Sabelts underställ, passar det på mig = 185cm/85-90kg?

/M, som hamnade på storlek 56 i rejsåverall innan den passade! (Nä, midjemåttet var konstigt nog inte problemet! )

Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Jag hade inte så stort val eftersom small är det minsta i sparcos sortiment.
Det var ganska behändigt för då behövde jag inte ens prova utan jag visste redan från början att det skulle va för stort

Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Helena skrev:
Jag hade inte så stort val eftersom small är det minsta i sparcos sortiment.
Det var ganska behändigt för då behövde jag inte ens prova utan jag visste redan från början att det skulle va för stort

Vore ju trevligt (?) att inte ha det problemet. Jag får väl antingen träna eller äta upp mig från gränslandet large/XLarge till Xlarge då.

Känns som de flesta rejs-kläder är från Italien och italienare verkar inte ha samma kroppsform som jag har?

/M

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

när jag skulle köpa min raceoverall fick jag svaret "ta alltid en storlek större minst, än vad du normal har.
De har dåligt självförtroende i italien, och måste kompensera sin storlek med att ha större nummer för små storlekar"

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

AndreasNystrom skrev:
när jag skulle köpa min raceoverall fick jag svaret "ta alltid en storlek större minst, än vad du normal har.
De har dåligt självförtroende i italien, och måste kompensera sin storlek med att ha större nummer för små storlekar"

Finns faktiskt en annan anledning till att ha en storlek större overall.... Och det är att det är bra med lite luft inne i overallen om det skulle brinna, eftersom det förbättrar motståndet mot värmeskador mot huden.

Vilket ju faktiskt är huvudanledningen till att ha föraroverall på sig, inte att det ser glassigt ut

Allmänt banåkaforum
1805 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande