Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1805 besök totalt |
Nomex-underställ, vad tänka på?
Tja! Läge att införskaffa nomex-underställ + balaklava + sockor medans pengarna fortfarande finns på lönekontot! ![]() Så, ni som vet allt, vad ska man tänka på? o hur är storlekarna på de olika märkena? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Re: Nomex-underställ, vad tänka på?
Att det uppfyller de krav som ställs av förbundet samt att det passar! Ang. storlekar så prova, prova, prova... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Fast just underställ är inte så noga med storleken.... eller rättare sagt... dom är ju i lite töjbart material oftast så det funkar till rätt stora skillnader på kropps-storlek. (och har för mig att dom inte finns i så många storlekar heller, typ small, medium och large eller något sådant) Eftersom man själv fortfarande kommer i samma underställ som när man var aktiv men den måttsydda overallen är bara att glömma ![]() |
||||
Fast enligt vad jag kunde höra på Anderstorp så ska du snart vara i den gamla overallen igen ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Hmm, i min verklighet så blir det nog ganska mycket "beställa via postorder" vilket kanske inte främjar provandet... Så om jag satsar på en Large i säg Sabelts underställ, passar det på mig = 185cm/85-90kg? /M, som hamnade på storlek 56 i rejsåverall innan den passade! ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Vore ju trevligt (?) att inte ha det problemet. Jag får väl antingen träna eller äta upp mig från gränslandet large/XLarge till Xlarge då. ![]() ![]() Känns som de flesta rejs-kläder är från Italien och italienare verkar inte ha samma kroppsform som jag har? ![]() /M _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
när jag skulle köpa min raceoverall fick jag svaret "ta alltid en storlek större minst, än vad du normal har.
De har dåligt självförtroende i italien, och måste kompensera sin storlek med att ha större nummer för små storlekar" ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Finns faktiskt en annan anledning till att ha en storlek större overall.... Och det är att det är bra med lite luft inne i overallen om det skulle brinna, eftersom det förbättrar motståndet mot värmeskador mot huden. Vilket ju faktiskt är huvudanledningen till att ha föraroverall på sig, inte att det ser glassigt ut ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1805 besök totalt |