Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1702 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
GreenLight Magazine #3 - OMRÖSTNING
Kära Banåkare, Vi har återigen lyckats få till en helt gratis tidning, där överskottet kommer gå till de som behöver dem mer än oss. Vänligen lägg din röst som kommer presenteras i nästa nummer av tidningen. E-tidningen hittar du gratis på: www.greenlightmag.se _________________ Daniel Serénus --------------------------------------- GreenLight Magazine |
Re:
Jag är mest sugen på att få stopp på bilen efter ett par varv iallafall, det andra kan man ju anpassa efter förarförmåga men slut på bromsar är svårast att hantera. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
Röstade även jag på bromsar, beror ju lite på utgångsobjektet men kollar jag på min bruksbil (Saab 9-5 2,3t) så känner jag att bromsar är den svagaste punkten även om den inte direkt har nån stark punkt heller
![]() _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
Hur mycket pengar man än lägger på väghållningen så kommer det inte att gå att ta mjölbykurvan i 230 när bromsarna brunnit upp
![]() |
Re:
![]() ![]() Håller med att det man röstar på helt enkelt kan vara det som just nu råkar vara den svagaste länken i bilen. _________________ ![]() |
Har man inte pulver i spisen så behövs varken väghållning eller bromsar. Såsom jobbandes med motorutveckling hävdar jag med bestämdhet att motorn kommer först
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
Varför kan man inte rösta på uppgradering av föraren?
![]() Personligen tycker jag att de tråkigaste racerbilarna jag kört är de med kass väghållning. Påfallande ofta har dessa mycket motor.... Väghållning>bromsar>motor är min prio _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
|
Re:
Om man inte har så mycket motor men bra väghållning så behöver man ju inte bromsa så mycket ![]() ![]() Hög Vmin is the shit _________________ ![]() |
Re:
Sant, på mina tvårykare använder jag nog bromsen lika mycket för att balansera bilen genom kurvan, som att få ned farten inför en kurva. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1702 besök totalt |