Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 28114 besök totalt |
Re:
Eller bromsar?? _________________ Pierre C |
||
Nej, för att det ska vara ombyggt fordon gäller;
- byte av motor, växellåda och bakaxel (hela drivlinan), samt - byte av bromssystem (hela bromssystemet) eller - byte av bromssystem (hela bromssystemet), samt - byte av styrinrättning med rattaxel (det finns några varianter till som knappast är aktuella - byta fram- och bakaxel med hjulupphängning, bygga om till cab/pickup/limousine) "Bara" motor och bromssystem blir för lite ändrat för att det ska klassa in. Det enklaste kan vara att fundera på om det finns en annan transaxel att peta i. Helst något helt främmande (som Corvette C5/C6) men även andra Porschedelar kan funka om det verkligen är annorlunda delar. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Funderar lite på vikt... Har kunnat utläsa att en LT väger drygt 200kg medans 968:s motor liger på c:a 175kg. Borde ju inte vara alltför bekymmersam skillnad om det stämmer.
Helrätt projekt ![]() _________________ Jonas Töreskog, Göteborg |
||
Hej Pierre
Det er en rigtig god motor du har valgt jeg har selv puttet en bag i min 911er og den korer rigtig fint stort vrid og ingen turbotoven.........Min havde 365hk næsten helt standard så du kan godt glæde dig, og de 911ere der korte fra dig kan godt begynde at forberede sig på at blive overhalet....... ![]() _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Skyline R33 GTST e46 Cabrio |
||
Riktigt fint bygge. Gillar verkligen ditt val av maskin..
![]() en ls maskin i min mercedes 124 coupe Mitt problem är tråget som jag skulle behöva göra om finns det färdig olje tråg att köpa?? Vet du var?? mvh Chunkahee _________________ Chunkahee Lachota |
||
Re:
http://www.summitracing.com/ kolla där _________________ Pierre C |
||
Re:
LS motor väger ca 22,5 Kg mera en en porsche S2 motor _________________ Pierre C |
||
Re:
Inte för att jag tror det är aktuellt, men kan man inte utnyttja reglerna för konvertering till etanoldrift? |
||
Behöver en skarpare/tajtare böj från spjälhuset 4"till 3.5" Om någon vet var man kan köpa
här i Sverige? ![]() Uppflyttning av 2st tändspolar ![]() ![]() Accsump monterad stående. men har en fråga finns en ventil som man luftar ut olja med. ska den vara uppåt eller neråt och då menar jag inte den man fyller i luft. Normalt brukar man montera den liggande ![]() har monterat den så här nu ![]() Oljekylare, termostat, bakventil, oljefilterhus och ackumulator för servobromsen ![]() Fördelningsventil för servostyrning och servobroms ![]() _________________ Pierre C |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 28114 besök totalt |