| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Volvo 855 -93 *SÅLD*
|
490 besök totalt |
|
Som sagt, har en Volvo 855 -93 som jag vill bli av med, lite solblekt här o var .
Den har gått 288xx mil om jag inte missminner mig. Den har relativt nya stötdämpare och fjädrar vilka blev lite fel så den är lite hög i fram, men går fint. Bilen har alltid startat och aldrig bråkat. Det innebär dock inte att den inte har brister, vänster framskärm har rost hål, lite smårost på några ställen annars har den klarat sig rätt bra. Övre motorfästet är slut, ett klonkande ljud när bilen är varm, lite glapp vänster fram hjul, om man håller uppe och nere och vickar, detta gör då att det skakar vid broms och över 120km/h. Sen finns det ett klonkande ljud i bak som jag inte har lokaliserat då allt sitter som det ska vad jag kan se och känna. Litet avgas läckage i skarven mitt under bilen. Oljeläckage nånstans som jag inte hittat. Har en liten skada på ena däcket efter att gamla stötdämparen kollapsat, men bra med mönster annars. AC kyler ej. Utöver det funkar den kanon
Har fina nankang dubbfria däck på plåtfälg med orginal fälgsidor också. Besiktigas senast 31 Oktober, skattat i November. Har drag. När jag läger den på Blocket kommer jag sätta priset på 7000 inkl vinterhjul, jag kan göra en del för en rejsian på priset men finns ju vissa gränser, för lågt så följer inte hjulen med. Fråga på om det är något! Jag är ganska pigg på att bli av med den, och i mitt tycke så kanske man behöver lägga några tusenlappar så kommer den fungera fint många mil till.
_________________ Viktor Starkman |
![]() |
SÄLJES
|
490 besök totalt |