Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 47976 besök totalt |
Tillökning i mini familjen
Ny familjemedlem inköpt idag som också ska blir historisk racingbil, men det får bli en egen tråd.. ![]() ![]() så här ser bilen ut med ny lack, det blir en bil för 1300 klassen _________________ Kari Lehto |
Vad ska det bli av den nya ?
970:an är ju till salu ! Satsar du på en 1299cc nu när risken finns att homologiserings specialarna hänger löst ? Reinhold _________________ Reinhold Daubner Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either. |
Anderstorp 1:a racet för året
1:a racet för säsongen avklarat med 970:an, går riktigt bra med näst bästa varvtid på 2:a racet. Förbättrad väghållning tack vare en ändrad hjulinställning och cornerweight det gav effekt! Nu satsar vi på nästa tävling på Gelleråsen. /Kari _________________ Kari Lehto |
Det är just det som är den stora funderingen, är lite osäker på val av delar så att det blir nåt som fungerar bra, tar gärna emot lite tips.
Jag har ett 1300 block som borras till 1293 cc, MED Racing portad topp och en 3 synk JKD växellåda. Resten saknar jag just nu. Vilken vev,kam och slutväxel mm ska jag satsa på? //Kari _________________ Kari Lehto |
Tycker nog du skall ta och ringa Niklas eller till Nick http://www.swiftune.com/ så kommer du få rätt svar vad som funkar. Istället för att chansa kan ju bli dyrt. Så hade jag gjort.
_________________ Andreas Hjalmarsson Ekehage |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 47976 besök totalt |