Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2243 besök totalt |
Volvo 940 T5 Bygge
Hej nu ska jag sälja iväg bilen pga att jag helt enkelt inte har tid med allt förmånga projekt pågående samtidigt. Bilen är en 940 GL i bruksskick från -91, Orginal i chassi samt bromsar mm. Motorn är genomgången samt kortat 960 tråg sitter monterat, Motorn är orginal invändigt, ny vattenpump, kamrem mm, turbon är centrumvänd, oljeretur samt olje till turbon klart, ombyggt vattenrör, kabelhärvan är uppmärkt och klar, rätt tändbox utan startspärr. m90H växellåda i bra skick, Specialbyggt insug med 3" spjällhus Helt nytt kitt med alla siliconslangar som behövs medföljer samt en 3" Intercooler. 960 motorfästen, Renoverad 760 krängningshämmare, Har säkert glömt massor!! Motorn och växellåda har provmonterats men sitter inte i bilen för tillfället. Det som är kvar att göra innan provkörning är att lyfta i motorn, växellåda koppla in dom med kardan. Koppla in den uppmärkta kabelhärvan (inga svårigheter), montera intercooler samt bygga en downpipe så i rätt händer är bilen körklar på nån helg! Mycket pengar och tid nerlagt på detta bygge. Kan sälja vid sidan av en zf låda, special svänghjul, ny 3 skivig tilton koppling! Delarna har kostat mig 35000kr samt mellan 100-150h jobb nerlagt så skambud undanbedes MVH Fredrik ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Wulff |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2243 besök totalt |